Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moeilijk oogzalf te krijgen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Moeilijk oogzalf te krijgen? Empty Moeilijk oogzalf te krijgen?

Bericht van Daniel89 ma jul 06, 2015 7:56 pm

Hallo,

Mijn naam is Daan, ik kom uit Arnhem en heb een paar muisjes.
Ik lees soms mee op muizenforum en ik heb een probleem wat wel meer mensen op muizenforum volgensmij hebben.

Een van m'n muizen heeft een beetje een ontstoken oog sinds 2 maand. Eerst heb ik het met gekookt afgekoeld water geprobeerd, daarna Opthosan erbij.. maar het is nogsteeds niet echt weg. Ik heb bij de balie van een paar dierenartsen in de omgeving gevraagd of ik het meekreeg maar daarvoor is dus een consult verplicht. Dit omdat ze een dikke boete krijgen als ze het meegeven en gesnapt worden.

Ook net over de grens in Duitsland (Emmerich en Kleve) heb ik het geprobeerd maar vertelden ze me hetzelfde. Ondanks je het 'op deze website' gewoon online kan bestellen wanneer je in Duitsland woont (NL dus niet).

Heeft iemand misschien nog oogzalf op antibioticabasis liggen (Terramycine, Aureomcine, Cavasan oid) mag ook aangebroken zijn (uiteraard tegen betaling). Of zijn er misschien mensen die in Duitsland wonen en op bovenstaande link voor me willen bestellen (tegen betaling uiteraard)? Natuurlijk moet dit geen marktplaats voor medicijnen worden en ga ik de komende weken zelf nog rondvragen.

Je zou me er heel blij mee maken en het scheelt me weer advies van de DA van €30,- voor iets wat ik toch al wist. Als ik nergens Cavasan kan krijgen ga ik uiteraard gewoon naar de DA.
Daniel89
Daniel89

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 06-07-15
Leeftijd : 33
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk oogzalf te krijgen? Empty Re: Moeilijk oogzalf te krijgen?

Bericht van bastet ma jul 06, 2015 10:14 pm

Is er online niks meer te vinden?
Heb zelf vaker online antibiotica besteld, de laatste keer is wel een tijd geleden, maar toen was er inderdaad ook al dat een DA niet zonder consult antibiotica mag meegeven (terwijl ik dit voorheen wel altijd kon)
Ik ga even opzoeken via welke site ik het destijds heb besteld, misschien hebben ze daar ook oogzalf.

edit: ik kan het even zo gauw niet meer terug vinden via welke site ik dat toen heb gedaan, ik ga het even verder uitspitten.

bastet

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk oogzalf te krijgen? Empty Re: Moeilijk oogzalf te krijgen?

Bericht van Daniel89 di jul 07, 2015 12:35 am

bastet schreef:Is er online niks meer te vinden?
Heb zelf vaker online antibiotica besteld, de laatste keer is wel een tijd geleden, maar toen was er inderdaad ook al dat een DA niet zonder consult antibiotica mag meegeven (terwijl ik dit voorheen wel altijd kon)
Ik ga even opzoeken via welke site ik het destijds heb besteld, misschien hebben ze daar ook oogzalf.

edit: ik kan het even zo gauw niet meer terug vinden via welke site ik dat toen heb gedaan, ik ga het even verder uitspitten.

Nee het is niet meer te vinden. Duitse DA's geven het blijkbaar ook al niet meer mee, ook al is het maar een zalfje op AB basis. Die Duitse site in de OP is nog het enige dat ik kon vinden.

edit: Ik heb na lang zoeken een internationale webshop voor duivenhouders gevonden met Cavasan
http://duiven.mercasystems.com/index.php/
Ik hoop dat het een beetje betrouwbaar is. En bezorging duurt een paar weken Sad
Daniel89
Daniel89

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 06-07-15
Leeftijd : 33
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk oogzalf te krijgen? Empty Re: Moeilijk oogzalf te krijgen?

Bericht van nieki di jul 07, 2015 11:24 am

hoi daan, zou je je nog even voor willen stellen in het daarvoor bedoelde topic? ook al heb je het hier al een beetje gedaan Wink

dank alvast.

enne sterkte met t muisje, hoop dat je op tijd zalf kunt vinden.
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk oogzalf te krijgen? Empty Re: Moeilijk oogzalf te krijgen?

Bericht van Daniel89 di jul 07, 2015 3:07 pm

Ok zal van de week me even voorstellen Smile

Niemand verder die weet hoe ik aan een oogzalfje kan komen? pale
Daniel89
Daniel89

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 06-07-15
Leeftijd : 33
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk oogzalf te krijgen? Empty Re: Moeilijk oogzalf te krijgen?

Bericht van nieki wo jul 08, 2015 10:28 am

ik vrees toch via een da..
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk oogzalf te krijgen? Empty Re: Moeilijk oogzalf te krijgen?

Bericht van Mutt wo jul 08, 2015 11:33 am

Antibiotica mag niet zomaar meer verkocht worden zonder tussenkomst van een (dieren)arts, dit uit angst voor onzorgvuldig gebruik leidend tot resistentie. Dus ik vrees dat het een rondje DA wordt.

Beterschap voor je muisje!
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk oogzalf te krijgen? Empty Re: Moeilijk oogzalf te krijgen?

Bericht van Daniel89 do jul 09, 2015 11:03 pm

Dat klopt maar ik vind dat we ons in Nederland wel erg aanstellen door zelfs antibiotica oogzalfjes voor muisjes te doen lijken alsof je in harddrugs handelt.

Hoe dan ook, ik heb de Cavasan toch op de Duivenshop besteld en volgens track en trace heb ik het as woensdag in huis. Ik was incl. verzenden 12 euro nogwat kwijt, valt nog mee.

Edit: Hij is nu (binnen 3 dagen na bestelling) al binnen. Die site is dus best een aanrader.
Daniel89
Daniel89

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 06-07-15
Leeftijd : 33
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Moeilijk oogzalf te krijgen? Empty Re: Moeilijk oogzalf te krijgen?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum