Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

+6
Esther180
Ccindy
Bloempju14
nieki
Chantal
Gaze
10 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Gaze di aug 18, 2015 4:50 pm

Heb het hier al een keer genoemd geloof ik, maar de flying saucer is zeker een aanrader!
Ben maar blij dat je niet net zoals mij 2 silent spinners gekocht hebt die niet werken. >_> Al heb ik eentje nu wel aan het werk gekregen met het mechanisme van n oude kleine silent spinner van mijn huisgenootje Very Happy
Gaze
Gaze

Aantal berichten : 99
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Ccindy di aug 18, 2015 5:18 pm

Volgens de Europese regels heb je 2 jaar garantie op gebreken die niet voorzien zouden zijn (slijtage en zo telt natuurlijk niet, net als verkeerd gebruik). Ik zou dus zeker teruggaan, aangezien hij nog volledig ongebruikt is en je mag verwachten dat zij een deugdelijk product leveren!
Ccindy
Ccindy

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 16-08-15
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Esther180 di aug 18, 2015 6:07 pm

Dus teruggaan naar het tuincentrum bedoel je? De garantie van die winkel was 8 dagen.

Esther180

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 09-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Gaze di aug 18, 2015 8:20 pm

Als je aan het wiel draait werkt hij gewoon.. ik kreeg dan ook te horen dat hij dus gewoon werkt maar als ik het zo erg vond mocht ik wel een nieuwe nemen.... waar ik niks aan heb want ze doen het gewoon allemaal niet goed bij muisjes.
Gaze
Gaze

Aantal berichten : 99
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Esther180 di aug 18, 2015 8:40 pm

Echt te gek voor woorden. Dus ze werken allemaal niet voor muizen? Geweldig... Waarom verkopen ze ze dan alsof ze hier wel geschikt voor zijn. Bah.

Morgen ga ik denk ik een nieuwe halen. Ik ga denk ik voor een schotel

Esther180

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 09-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Saskia1982 di aug 18, 2015 9:59 pm

De nieuwste lading Spinners 17 en 12 cm hebben een productiefout

Op andere forums is dit ook helaas al ter sprake gekomen, normaal gesproken zouden ze prima zijn voor muizen maar bij enkele leveringen zit er dus een productiefout in waardoor ze te zwaar lopen..
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Ccindy di aug 18, 2015 10:43 pm

Esther180 schreef:Dus teruggaan naar het tuincentrum bedoel je? De garantie van die winkel was 8 dagen.

Ja, gewoon teruggaan. 8 Dagen geldt alleen als je je bedacht hebt, niet om een ondeugdelijk product te laten vervangen door een goed werkend exemplaar.

Hier kun je ook e.e.a. lezen over garantiebepalingen: http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/garantie/binnen-garantietermijn/
Ccindy
Ccindy

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 16-08-15
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Gaze di aug 18, 2015 11:54 pm

Ja maar het punt is dus dat het rad wel werkt. Er staat dan ook een hamster en een gerbil op het plaatje. Geen muis dus. Ze wilde me ook een kleine variant aansmeren of een nieuwe medium, geld konden ze niet terug geven aangezien ik de verpakking er al af gehaald had.

Maar ik zou het wel proberen als ik jou was, elke winkel handelt het toch weer op een andere manier af. En niet geschoten is altijd mis.
Gaze
Gaze

Aantal berichten : 99
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Esther180 wo aug 19, 2015 8:35 am

Dat is waar. Bedankt voor de reacties!
Gaze ik vond dat kleinere rad ook te klein. Nam de medium zodat ze lekker de ruimte zouden hebben. Ik ga het gewoon proberen. Ik zie wel wat eruit komt.. Bedankt voor het meedenken! Vind ik echt tof Smile

Esther180

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 09-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Esther180 wo aug 19, 2015 11:11 pm

Even een vraagje: hoe maken jullie ze tam? Ik probeer mn hand in de kooi te houden en ze zo naar me toe te lokken. Is dit een goede manier? Hoe maken jullie ze tam?

Esther180

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 09-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Gaze wo aug 19, 2015 11:25 pm

Hand in het hok leggen en ze laten ontdekken/naar jou toe laten komen, als je met het hok bezig bent iets lekkers achterlaten, uit de hand voeren, regelmatig tijd met ze doorbrengen.
kortom zorgen dat ze gewend aan je raken en weten dat je geen bedreiging bent Smile

Meelwormpjes hielpen bij mij altijd goed, uiteindelijk als ik het hok open deed wisten ze hoelaat het was en kwamen ze allemaal een meelwormpje halen en die pakten ze dan super schattig aan met hun kleine handjes.
Gaze
Gaze

Aantal berichten : 99
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Esther180 wo aug 19, 2015 11:31 pm

Zijn jullie in de kooi bezig als ze wakker zijn of als ze slapen? Als ze slapen heeft iets lekkers achterlaten misschien weinig zin.. :p

Esther180

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 09-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Gaze wo aug 19, 2015 11:40 pm

haha ja dat is waar, meestal ben ik 's avonds bezig met ze. Maar door de dag heen zie ik ook wel vaker wat muisjes rondrennen hoor. Smile en het blijven nieuwsgierige wezentjes, zodra ze wat horen komt er wel een kopje naar buiten om te kijken wat het is.
Gaze
Gaze

Aantal berichten : 99
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Mutt wo aug 19, 2015 11:49 pm

Ik ging 's avonds er altijd bij zitten en gaf ze lekkers (mouse nature mix) uit mijn hand. Eerst vluchtten ze bij de minste beweging weg en kon ik het alleen geven als ik het op een afstandje van mijn hand legden en nu gritsen ze het zo uit mijn hand Razz. Overdag liet ik ze toen vooral met rust. Verschonen gebruikte ik als een mooi moment om ze te laten wennen aan mijn handen (oppakken). Ik heb ook een ren waar ik ze toen (nu nog steeds trouwens) in zetten en er dan bij ging zitten.
Het ging eigenlijk vanzelf en nu zoeken ze zelf ook contact en zijn helemaal vertrouwd met mij.
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Esther180 zo aug 23, 2015 1:25 pm

Ik heb een paar avonden flink wat geduld moeten hebben, maar ze zijn al zoveel tammer sinds dag 1! Toen durfden ze niet naar mijn hand. Nu komen ze naar me toe zodra ze het glas horen schuiven. Eerst werd Felix tam (al na twee dagen), en drie dagen later werd noeppie tam. Pluisje kwam daar vlak achteraan. Pluisje heeft een ietwat groeiachterstand, maar dat schijnt weer bij te groeien. De muizen beginnen wel wat in mijn vingers te bijten. Als ze dat doen, haal ik mijn hand weg, maar ik weet niet of dit de beste methode is? Ik ga morgen op vakantie, maar gelukkig is mijn hele gezin weg van ze. Vooral mijn zus zit vaak op mijn kamer als ik binnenkom :p ik moet eens uitzoeken hoe ik hier foto's plaats. Dan kunnen jullie ze ook zien Very Happy

Esther180

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 09-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Esther180 zo aug 23, 2015 1:31 pm

Het rad heb ik trouwens teruggebracht. De winkel deed niet moeilijk en gaf me een tegoedbon. Daar heb ik de flyimg saucer (medium) en een zak voer van gehaald (altijd handig). Vooral Felix vindt het helemaal geweldig. Ze rent bijna de hele tijd. Ik moet zeggen dat ik mijn twijfels heb of ze echt een vrouw is. Ik zie geen ballen hangen, maar de afstand is groter dan bij de andere twee. Ze snuffelen ook veel meer aan elkaar vergeleken met eerst. En omdat Felix zoveel actiever (en wat groter) is dan de rest, heb ik zo mijn bedenkingen..

Esther180

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 09-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Mutt zo aug 23, 2015 8:41 pm

Oei muizen zijn wel al geslachtsrijk en ze zijn voor een nest nu wel nog wat jong. Hoop dat het gewoon een vrouw is.

Hier knabbelde ze in het begin wel eens aan mijn vinger ('proeven') puur om te testen wat het nou is zo'n vinger, maar nooit doorbijten. Ruiken je handen erg sterk naar eten, want dan zouden ze nog wel eens (onbedoeld) kunnen bijten.
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Esther180 zo aug 23, 2015 9:03 pm

Is het af te leren?

Ja, mannen vanaf 3 weken en vrouwen vanaf 6 weken geslachtsrijp toch? Dat zei de hobbyfokker waar ik ze haalde tenminste. Als dat klopt, dan zou ik al ballen moeten zien? Maar dat zie ik niet, dus dan moet t een vrouw zijn. Laat ik het beste hopen.

Ik wil graag dat bijten afleren. Hebben jullie hier tips voor? Mn handen wassen voor ik de kooi inga zou moeten voorkomen dat mn handen zoutig zijn Smile bedankt voor die tip!

Esther180

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 09-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van LiefKonijntje zo aug 23, 2015 9:11 pm

Mannen vanaf 5 weken en vrouwen vanaf 8, maar dat geeft niet.

Ik heb geen idee of het af te leren is..
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Esther180 zo aug 23, 2015 9:24 pm

Doen jullie muizen dat nog steeds allemaal? Surprised
O, dat scheelt haha. Fijn als mensen er verstand van hebben :p

Esther180

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 09-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van LiefKonijntje zo aug 23, 2015 10:43 pm

Mijn muizen bijten van nature nooit.. Ben eigenlijk nog maar 1 keer in de 8 jaar dat ik muizen heb gebeten... En dat was door een agressief mannetje
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Esther180 ma aug 24, 2015 1:59 am

Goed om te horen! Er is dus nog hoop. Ze bijten niet hard. Het lijkt inderdaad meer op proeven, zoals net werd gezegd. Hopelijk stopt het vanzelf weer. Tot die tijd trek ik mn hand terug als ze dit doen. (Ergens gelezen op le internet)

Esther180

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 09-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van nieki ma aug 24, 2015 11:42 am

gaat snel bij jou. niet ieder muisje heeft meteen zoveel vertrouwen.

en dat knabbelen, tja dat deden de mijne ook, kijken of t eetbaar is? bijten deden ze niet, als dat gebeurde corrigeerde ik ze.

fijne vakantie enne je hebt goede oppas begrijp ik... je zus
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Gaze ma aug 24, 2015 12:29 pm

Ik heb ook een muis die heel langzaam bijt zodra ik een vinger naar dr uit steek Razz
Ze denkt dan echt dat ze iets te eten krijgt volgens mij.
Gaze
Gaze

Aantal berichten : 99
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Esther180 zo aug 30, 2015 6:56 pm

Hallo allemaal! Hier ben ik weer. Helaas met verdrietig nieuws. Pluisje is overleden :'( toen ik dr kreeg was ze al t kleinste. Ze wilde ook niet groeien. Ze viel overal in slaap, had dr ogen de laatste paar dagen maar voor de helft open. De andere muisjes waren 2x zo groot als zij. Van de fokker mag ik een nieuwe komen halen. Hij vermoedde dat het aan fijnstof lag (uit zijn kooi, beetje raar). Ook al heb ik dr maar een week gezien, toch ben ik een beetje down. Ze was het grijze muisje. R.I.P pluisje Sad

Esther180

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 09-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting - Pagina 4 Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum