Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hedgery of the High Moors' egels

+7
Amandavd
Mutt
Saskia1982
VeraDeMuis
Bloempju14
Nina82
Xandra B.
11 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Amandavd ma apr 25, 2016 8:27 pm

Oh wat een lieverds zijn dat!

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth vr apr 29, 2016 12:23 am

Inmiddels zijn ze 3,5 weken en een stuk gegroeid! Juvia wegt 84 gram, Jaden 78 gram en Jen 80 gram. Ze eten ook al flink wat brokjes, dus ze komen flink aan Very Happy

Jaden Yuki - gereserveerd
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%2025_zpsvr3ik3zq

Jen May-Yu, blijft en gaat Snow White heten Very Happy
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%2025_zpsixexb75o

Juvia, gereserveerd
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%2025_zpsucq8q6kx

En inmiddels is ook het K1 nest 2 weken oud, dus tijd voor foto's! Het K1 nest is van Aurora x Idefix en is behoorlijk verrassend! Beide ouders hebben geen maskers en zijn geen reversed pinto en tóch zijn er 2 reversed pinto's in het nest en mogelijk een blaze/snip Surprised Leuk, want dat betekend dat we weer een puzzelstukje hebben binnen de genetica van Witbuikegels Wink Het nest heeft het thema "Oerhollands" en bestaat uit 4 kleintjes: Koen, Karst, Karlijn en Klaske.

Koen, Algerian dark grey pinto man - voorlopig gereserveerd
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%2015_zpsugoduyss

Karst, Dark grey reversed pinto man - nog vrij
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%2015_zpsbd9ddmtn

Karlijn, Dark grey reversed pinto vrouw - nog vrij
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%2015_zpshcpccv2t

Klaske, Algerian dark grey pinto vrouw, mogelijk snip/blaze - blijft bijons en gaat Ava Zimmer heten Very Happy
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%2015_zps68pspmw7

Morgen ga ik kijken of Thessa echt zwanger is en anders zet ik toch Archie bij haar voor 2 weken. Anders weet ik het ook niet meer. Idefix zorgt voor problemen in sommige nesten, Jack dekt niet goed en Luuk is nog te jong, dus dan maar de man die ik er eigenlijk niet op wil hebben (ivm kleur). Nouja.. dat wordt later uitselecteren dus.
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar vr apr 29, 2016 12:06 pm

Ohh wat een knapperds! Die donkere snoetjes vind ik het leukst I love you

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth do mei 12, 2016 11:18 pm

Vanavond even met Snow naar het park geweest, heel vlugjes Very Happy
Morgen prutweer, dus dan is het weer te koud en de bloemetjes bloeien nu zo mooi!

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 IMG_8599_zps1ow73rzn

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 IMG_8611_zpsjjiaa85g
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 vr mei 13, 2016 7:11 am

Prachtig! Very Happy
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van nieki za mei 14, 2016 11:29 am

wat leuk dat je 'op stap' gaat met ze Wink mooie foto's
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar za mei 14, 2016 7:47 pm

Ach wat schattig!

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van LiefKonijntje zo mei 15, 2016 8:55 pm

Mooie foto's!
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth zo mei 22, 2016 10:49 am

Thessa is gistermorgen bevallen van 7 kleintjes, maar helaas geen rozegeur en maneschijn bij dit nestje Sad
Vrijdag ben ik met haar naar de dierenarts geweest vanwege een plas bloed in haar verblijf, maar geen ontsluiting. Het bleek een stekel in de huid te zijn, vlakbij haar vulva. Behoorlijk diep en nog net niet bij de baarmoeder gelukkig, maarja.... Uiteindelijk hebben ze de stekel er uit weten te krijgen, de wond ontsmet en gelijmd en ze moest 2 dagen aan de antibiotica. Normaal gesproken zou de antibiotica niet zoveel mogen doen bij een zwangerschap, maar in combinatie met de stress is toch de bevalling op gang gekomen, 10 dagen te vroeg Sad

De 7 kleintjes waren erg klein en hadden zichtbaar moeite met de stekels door het flinterdunne vliesje te krijgen, dus pas 12 uur later (en 2 kleintjes minder, helaas) kwamen de eerste stekeltjes door. Onder stevige controle heb ik na het ruimen van 2 kleintjes besloten de jongen met de hand te gaan voeden. Een zware taak voor de komende 3-4 weken, maar Thessa heeft de rust hard nodig om te genezen. Afhankelijk van hoe goed ze geneest (of niet) ga ik nog besluiten of ik haar nog inzet of dat ze hier als huisdier blijft.

Duimen zijn dus hard nodig voor de kleintjes, want veel moederlijke zorg hebben ze in die eerste 12 uren dus niet gehad, helaas. De jongen zijn erg zwak, maar hebben de eerste nacht alle 5 gelukkig overleeft. En zonder in gewicht af te vallen! Very Happy Ze zijn ook niks aangekomen, maar gezien ze toch 10 dagen te vroeg zijn, vind ik dit al een prestatie op zich...

Het zijn 2 mannen en 1 vrouw, 2 waarvan ik nog niet helemaal zeker ben. Foto's en gewichten volgen later....
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van nieki zo mei 22, 2016 11:56 am

jeetje wat een gedoe daar, hopelijk komt t allemaal goed

duim duim.....enne sterkte met de zware taak
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth zo mei 22, 2016 2:53 pm

Dankje Smile Ja tis erg vervelend en elke keer bij dezelfde egel :/ ik moet nog keihard bedenken of ik haar nog eens inzet of dat ze als huisdier blijft. In het laatste geval zou ik verder gaan met één van haar kleintjes, ondanks dat ze dan geflest grootgebracht zijn. Daar zit dan tenminste 50% eigen lijn in, die toch een stuk sterker is dan de meeste Duitse lijnen... Zoals waar Thessa dus uit komt.

Ze doen het nog steeds alle 5, twee hebben soms wat moeite met drinken, dus dat is even een dagje afwachten en anders haal ik morgen een make-up spons die als "tepel" kan fungeren aan het spuitje Smile
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van LiefKonijntje ma mei 23, 2016 10:47 am

Wat spannend zeg!! Hopelijk blijven ze het doen.. Nu een dag later, hoe gaat het met ze?
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth ma mei 23, 2016 12:48 pm

Thessa doet het super, ze is weer helemaal zichzelf en geniet zonder haar babies. Ik iets minder door het slaaptekort, maarja Razz

Helaas heeft Mufasa het niet overleefd, hij was de enige zonder ontlasting en dat is hem helaas fataal geworden Sad
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%202_zpsj2o7obgj

Meeko is een mannetje van 8 gram, drinkt redelijk inmiddels maar had de eerste dag echt wel veel moeite.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%203_zps63fubgt7

Maleficent weegt 8 gram, een vrouwtje die ontzettend gulzig drinkt. Ze is de enige die sinds de geboorte is aangekomen in gewicht, dus een goed teken!
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%203_zpsi0sxjhye

Merlin is een mannetje van 6 gram, drinkt heel slecht, maar gelukkig net als Meeko ook beter dan gisteren. Hij krijgt al flink wat pigment en gekleurde stekels, dus ook dat is een goed teken! Geeft aan dat ze nog steeds goed ontwikkelen, ook al komen ze in gewicht niet aan.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%203_zpsbmvdmw2d

En Mulan, een vrouwtje van 6 gram. Drinkt gulzig en groeit ook al wel iets. Heel actief!
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%203_zpscpm8e0e3
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar ma mei 23, 2016 1:54 pm

Ach wat jammer dat het zo is gegaan, maar knap dat je de zorgen op je neemt! Hopen dat ze het alle 4 gaan redden Very Happy

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth vr mei 27, 2016 1:15 pm

Mulan is inmiddels overleden Sad

Morgen zijn ze al een week oud, helaas hebben Maleficent en Merlin darmproblemen en geen regelmatige ontlasting, ondanks massages ed. dus ik hoop maar dat ze er bovenop komen, maar zij zijn hierdoor in elk geval al niet fokgeschikt. Dan blijft Meeko over en hij doet het juist ontzettend goed! Actief, ontwikkeld goed, drinkt goed, ontlast goed en ik zag zelfs dat de weegschaal twijfelde of hij nu 8 of 10 gram was!

Maleficent
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%207_zps8nd9ovmg

Meeko
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%207_zpsrmn7omxw

Merlin
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%207_zpsxmfnitqf
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van nieki za mei 28, 2016 12:35 pm

wat goed van je en je doet je best, en de beestjes blijven ook 'vechten" jammer van de andere

en ik duim weer verder.....
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van LiefKonijntje di mei 31, 2016 8:19 pm

Nog 3 sterke ukjes over! Kan je best trots op zijn. Zo'n makkelijke taak is het namelijk niet. Maar je moet nog even volhouden meis... Gaat vast helemaal goed komen en zodra ze zelf eten en minder drinken kan jij ook weer lekker slapen Smile
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth di mei 31, 2016 9:15 pm

Ik heb intussen alleen Meeko nog... :/ Tijdje niks laten horen omdat ik eerst wilde zien hoe het liep.
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth wo jun 01, 2016 11:29 am

Helaas alleen Meeko dus nog en ook hij heeft behoorlijke ups en downs, maar is er tot nu toe altijd nog goed doorheen gekomen. Dag 12 alweer en as zaterdag 2 weken. Zijn ogen en oren beginnen al vorm te krijgen, dus ik denk dat hij aardig gauw de boel open zal hebben. Zou een fijne bijkomstigheid zijn, want meestal duidt dat ook op vroege eters en eerlijk is eerlijk: die gebroken nachten voor 12 dagen lang breken je echt wel op!

Als hij het redt, blijft hij zowiezo hier. Als hij 6 weken is, wordt hij onderzocht door Universiteit van Utrecht om te kijken of er genetische afwijkingen zijn en dus of hij fokgeschikt is. Ik wil hem niet zomaar afschepen, dus gewoon een grondig onderzoek.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Dag%2012_zpssyxtggqm
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar wo jun 01, 2016 5:45 pm

Wat jammer zeg! Nu hopen dat Meeko het wel haalt, dat verdien je ook wel Sad

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth za jun 04, 2016 12:59 am

Hij is inmiddels 2 weken oud (vandaag!) Very Happy Zijn oogleden beginnen ook te vormen, dus ik ben heel benieuwd wanneer hij zijn oogje opent! Zou wel fijn zijn ook, want dan kan ik gelijk zorgen dat hij onbeperkt toegang heeft tot vlees & brokjes, mocht hij daar aan toe zijn Smile Vanaf morgen krijgt hij ook vlees door zijn melk heen, om vast te wennen aan die omslag Smile
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van nieki zo jun 05, 2016 1:36 pm

ik duim gewoon voor meeko, en voor jou. succes
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth zo jun 05, 2016 3:50 pm

Helaas is Meeko gisteren ook overleden Sad Dus het M1 nest is officieel voorbij. Of we Thessa überhaupt nog inzetten is iets waar ik nog heel veel over ga nadenken..
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar zo jun 05, 2016 4:54 pm

Neeee! En je hebt zo erg je best gedaan... Sad Heel veel sterkte ermee!

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van nieki do jun 09, 2016 9:54 am

ach, wat naar, en dat met zoveel werk en liefde....sterkte
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 6 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum