Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat betekend kwispelen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

wat betekend kwispelen? Empty wat betekend kwispelen?

Bericht van Phedora zo aug 23, 2015 1:58 pm

Gelijk een vraag!

Ik heb 3 dames die al voorgroeit zijn en 1 iets jonger mannetje. De 3 dames zaten al samen. 1 van de dames heb ik een paar keer zien kwispelen, ik kan nergens vinden wat dit gedrag betekend bij muizen, misschien kunnen jullie me wijzer maken? ze lijkt het alleen soms te doen als ze ergens stil zit.

Phedora

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 22-08-15
Leeftijd : 37
Woonplaats : Velsen Noord

Terug naar boven Ga naar beneden

wat betekend kwispelen? Empty Re: wat betekend kwispelen?

Bericht van LiefKonijntje zo aug 23, 2015 4:40 pm

Dat betekend dat ze boos is en de andere duidelijk wilt maken dat zij de baas is. Hier doen de muizen het als ze ruzie hebben of bij het koppelen.
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

wat betekend kwispelen? Empty Re: wat betekend kwispelen?

Bericht van Gaze zo aug 23, 2015 4:53 pm

Ik heb het hier idd ook wel eens gezien bij een boos muisje tijdens het koppelen.
Gaze
Gaze

Aantal berichten : 99
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

wat betekend kwispelen? Empty Re: wat betekend kwispelen?

Bericht van Phedora zo aug 23, 2015 5:18 pm

Zo'n vermoeden had ik al. Verder leek ze een 'oplettende' houding te hebben, maar ze zag er dus niet boos uit.

Ik heb het haar oa een keer zien doen toen ze ergens in een hoekje zat, met de staart omhoog tegen de rand van de duna en dus kwispelen. met 4 pootjes op de grond en de oortjes naar voren gericht.
De andere 3 zaten toen aan de andere kant van de kooi.

Een andere keer zat ze op een baksteen, weer met dr staart tegen de rand van de bak en kwispelen. toen zat ze op haar achterpootjes en de oortjes naar voren gericht. Volgens mij zat er geen andere muis in dr directe buurt toen, maar zeker weten doe ik het niet meer.

Tegen de man vind ik haar wat vijandig, ze slaat hem met regelmaat weg als zij in dat ene hoekje wil zitten, als zij besloten heeft een drupje water te willen drinken of als zij die ene zonnepit wil. Ik zie geen vechtpartijen dat ze rollend de bak door gaan ofzo en ook geen bijtwonden, enkel het gemep van dr.
Ze slapen wel met zn 4tjes samen.
Mijn idee is dat dit komt omdat ze nog moeten wennen. Aan de verhuizing naar mij en aan de man, natuurlijk. Klopt dit? Hoe lang mag dit duren?

Phedora

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 22-08-15
Leeftijd : 37
Woonplaats : Velsen Noord

Terug naar boven Ga naar beneden

wat betekend kwispelen? Empty Re: wat betekend kwispelen?

Bericht van LiefKonijntje zo aug 23, 2015 9:15 pm

Het komt wel goed. Ze wilt gewoon even zeker weten dat ze de baas is. En de man wegsturen is heel normaal. Dat ze met zijn vieren slapen is een goed teken. Laat het gewoon even doen en het komt vanzelf wel goed Smile
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

wat betekend kwispelen? Empty Re: wat betekend kwispelen?

Bericht van Lindaapje za okt 31, 2015 2:11 pm

Mijn muis doet dat als ik mijn hand in de kooi heb maar ze gaat niet bijten ofzo heeft ze nog niet gedaan tot nu toe. Ze loopt dan voorzichtig naar mijn hand toe en snuffelt aan mijn hand. Daarna gaat heel voorzichtig proberen op mijn hand te zitten wat ze nog eng vind denk ik.
Lindaapje
Lindaapje

Aantal berichten : 62
Registratiedatum : 13-10-15
Leeftijd : 34
Woonplaats : Makkum(Fr)

Terug naar boven Ga naar beneden

wat betekend kwispelen? Empty Re: wat betekend kwispelen?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum