Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Misschien (perongeluk) zwanger?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Misschien (perongeluk) zwanger? Empty Misschien (perongeluk) zwanger?

Bericht van Saar vr okt 09, 2015 12:37 am

Ik heb geen idee waar ik dit moet zetten, dus alvast sorry als het verkeerd staat Embarassed

Zoals ik al vertelde in mijn voorstel topic, heb ik sinds anderhalve week 4 dametjes. Nu heb ik gemerkt dat Vitani steeds dikker en zwaarder wordt. Ik heb uiteraard even gegoogled en daaruit maakte ik op dat bij een gewoon dikke muis het vet verdeeld moet zijn, maar bij Vitani lijkt het aan de zijkanten uit te puilen. Ook las ik dat het per muis verschilt wanneer ze vruchtbaar worden, dus misschien kan dit een foutje geweest zijn met een broertje?
Ik heb geen duidelijke foto maar hou haar gewicht en dat van de rest iedere dag bij. Ze weegt nu 24 gram, 5 gram meer dan toen ik haar kreeg. Ook is Nala aangekomen, maar daar zie ik niet echt wat.
Het kan natuurlijk prima niks zijn maar ik vraag toch vast advies voor de zekerheid.
Moet ze straks apart als ze jongen krijgt? Ik baal heel erg dat ik volgende week in Berlijn zit maar stel het gebeurd dan, dan red ze het wel zonder mij toch? Ik zal aan mijn ouders alles doorgeven wat betreft voeding en nestmateriaal.
Ik heb ook van allemaal de geslachten gecheckt en het zijn gelukkig allemaal dames.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen Smile

Groetjes Saar

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien (perongeluk) zwanger? Empty Re: Misschien (perongeluk) zwanger?

Bericht van juuth vr okt 09, 2015 1:59 pm

Het staat inderdaad verkeerd, maar ik denk dat één van de beheerders dat wel even kan rechttrekken Razz

De dames kunnen gewoon bij elkaar blijven hoor, meestal helpen ze elkaar juist met nesten en zwakke dieren worden toch wel opgegeten, of ze nu apart zit of niet Smile Ik heb in 8 jaar nog nooit een muisje hoeven helpen met de bevalling dus ook daarmee kan ik je geruststellen. Kan is wel aanwezig dat je hun exacte leeftijd niet weet en dat het lastig kan worden om te bekijken wanneer ze op geslacht gescheiden moeten worden, maar dat is waarschijnlijk ook je enige zorg.

Het kan vooralsnog gerust zijn dat ze gewoon dikker worden, dat heb ik ook vaak met muizen die ik pas aanschaf, maar hou het in de gaten inderdaad. Er zijn ook muizen die van zichzelf gewoon bol zijn. Maar te laat scheiden op geslacht of een foutje zie je regelmatig wel voorkomen helaas.
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien (perongeluk) zwanger? Empty Re: Misschien (perongeluk) zwanger?

Bericht van Jylliana vr okt 09, 2015 6:24 pm

Ik zou haar wel even apart zetten.
Ik had ook twee dames in een kooi en de een heeft de baby van de ander doodgebeten.
Jylliana
Jylliana

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 28-09-15
Leeftijd : 31
Woonplaats : Hilversum

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien (perongeluk) zwanger? Empty Re: Misschien (perongeluk) zwanger?

Bericht van Saar za okt 10, 2015 11:19 pm

Bedankt voor de reacties!
Mijn moeder verzorgt de dieren als ik weg ben, dus mocht ze bevallen dan weet zij de datum wel.
Hier heb ik een foto van haar buikje (de zwart bonte dus):
Misschien (perongeluk) zwanger? PicsArt_10-10-11.15.05_zpsm9tzwsq7
Misschien dat iemand hier wat aan kan zien haha.
Moet ik verder nog zorgen voor extra voeding of andere dingen als ze echt zwanger is?

Groetjes,
Saar

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien (perongeluk) zwanger? Empty Re: Misschien (perongeluk) zwanger?

Bericht van Saskia1982 za okt 10, 2015 11:25 pm

Ervoor zorgen dat er altijd wel iets van voer aanwezig is voor de (toekomstige) moeder en verder moet ze het toch echt zelf doen Wink
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien (perongeluk) zwanger? Empty Re: Misschien (perongeluk) zwanger?

Bericht van Saar zo okt 11, 2015 9:08 am

Top, dan weet ik genoeg!
Ik snap dat ze het zelf moet doen maar ze is nog erg jong, dus daarom maak ik me een beetje zorgen Laughing
Maar heel erg bedankt voor jullie reacties!

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Misschien (perongeluk) zwanger? Empty Re: Misschien (perongeluk) zwanger?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum