Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe houden jullie je mannen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe houden jullie je mannen? Empty Hoe houden jullie je mannen?

Bericht van Saar di dec 15, 2015 10:15 pm

Ben ik weer met een zoveelste vraag..

Blijkt dus dat 2 van mijn nieuwe muisjes plotseling balletjes hebben. Tenminste, voor mij plotseling, want tijdens het koppelen laat ik ze voornamelijk met rust, dus ik heb niks gemerkt. Die 2 zitten nu apart, over een ander twijfel ik nog maar dat zal ik snel genoeg zien, aangezien die dezelfde leeftijd is (iets jonger).
Nu is dus mijn vraag hoe jullie je mannen houden? Ik weet hoe lastig ze kunnen zijn.
Hoe groot is het hok? Hoeveel speeltjes? Hoe groot is de kans dat deze 2 goed gaan met de vrouwen in de buurt? Nog iets dat ik moet weten? (Ja ze stinken, dat weet ik al tongue )

Ik mag ze houden van mijn ouders als het goed gaat, wat ik heel erg hoop want ze zijn bijzonder tam al vergeleken met mijn dames.
Het zit me ook wel mee zeg met die nieuwe muizen Laughing

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Groetjes Saar

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je mannen? Empty Re: Hoe houden jullie je mannen?

Bericht van thievs zo jan 10, 2016 9:14 pm

Ik heb zelf momenteel 6 heren, in een hok van 75X45X62.

Ze ruiken inderdaad wat meer dan vrouwtjes, maar ik maak ze zo ongeveer een keer in de week schoon [ik laat overigens altijd wat oud nestmateriaal achter, om te zorgen dat ze niet alles weer enthousiast gaan markeren met hun geur, en dat moet geloof ik ook wat rustgevender zijn, als het hok steeds naar hun blijft ruiken.]

Vijf zijn broertjes uit hetzelfde nest, Dino komt uit een ander. Met het koppelen heb ik gelukkig nooit problemen gehad; ze stoeien wel vaak maar pas als je bloed gaat zien en er duidelijk een 'pester' en/of een 'pispaaltje' is moet je ze proberen te herkoppelen of als het echt extreem wordt; scheiden. Broertjes geven eigenlijk nooit veel problemen.

In mijn hok zit veel klimmateriaal, een wodent loopradje, meerdere verstopplekken en slaapplaatsen en meerdere etensbakjes en drinkfles voor als ze besluiten dat dat ene plekje toch echt voor hunzelf is, en een ander er geen gebruik van mag maken. Overigens las ik wel dat je heren beter aan de kleine kant kunt houden om ervoor te zorgen dat ze geen territorium gaan afbakenen en meer gaan ruziën.

Met vrouwen in de buurt heb ik zelf geen ervaring, maar er staat me er iets van bij dat ze, als ze de dames kunnen ruiken, onderling wel kunnen gaan vechten om te bepalen wie het recht heeft om zich voort te planten. Maar ik denk dat je daar beter raad van kan inwinnen bij iemand die daar ervaring mee heeft.

Maar al met al; ik heb altijd heren gehad, en dat gaat zo blijven. Het zijn een stelletje etters, maar ongelooflijk dottige etters.
thievs
thievs

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 10-01-16
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je mannen? Empty Re: Hoe houden jullie je mannen?

Bericht van LiefKonijntje do jan 14, 2016 5:09 pm

Ik houd mijn mannen zo klein mogelijk. Ik had ze eerst in een redelijk klein traliekooitje die ik eindelijk de deur uit heb geschopt. In plaats daarvan heb ik nu duna's. Heb er nu een groep van 8 mannen in zitten, maar het gebeurt hier ook wel eens dat de groepen vele malen groter zijn. Ook dan blijven ze in dezelfde duna. Gewoon met dezelfde spullen als bij de vrouwen. Al adviseer ik er geen houten dingen bij te doen, vanwege de stank en het onderzeiken ervan.
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je mannen? Empty Re: Hoe houden jullie je mannen?

Bericht van Saar do jan 14, 2016 11:52 pm

Ik heb ze nu met zn 3en in een 60cm bak, is dat dan te groot? (Ik heb sowieso een reserve kleinere kooi en aparte bakken klaar staan)
Ze zitten vanaf heel jong samen, zijn voerfok, dat scheeld dan ook wel geloof ik.

En liefkonijntje hoe doe jij dat met je vrouwtjes? Staan die in de buurt waar ze ze kunnen ruiken? En hoe reageren ze daar op?

Bedankt voor de reacties! Ben in ieder geval heel blij dat ik ze heb mogen houden, want het zijn inderdaad dotjes en erg rustig/tam. Een soort miniratjes Very Happy

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je mannen? Empty Re: Hoe houden jullie je mannen?

Bericht van Saskia1982 vr jan 15, 2016 8:12 am

Grote kans dat het dan wel goed blijft gaan, voermuizen zijn er sowieso op gefokt om zeer verdraagzaam te zijn..
Massaproductie heeft weinig zin als ze elkaar opvreten.. Om het maar even bot te zeggen.
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je mannen? Empty Re: Hoe houden jullie je mannen?

Bericht van LiefKonijntje vr jan 15, 2016 9:42 am

Mijn vrouwen bak staat gewoon naast die van de mannen. Nooit problemen mee... Als er een man bij de vrouw weg gaat, gaat die ook gelijk terug in de mannengroep. Is meestal wel even kibbelen, maar gaat meestal snel goed.
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je mannen? Empty Re: Hoe houden jullie je mannen?

Bericht van Anja vr jan 15, 2016 8:08 pm

Ik had 5 mannetjes en er was er 1 en die heeft in 1 nacht vel van 2 mannen afgescheurd, 1 man doodgebeten en de andere ballen eraf gebeten, ik kon er 3 strekken omdat ze niet te redden waren en ondragelijk pijn hadden.
Nu hou ik de mannen ook klein, meestal zitten ze met zijn 8 of 10 in een bak met wat wc-rolletjes en hooi.
Anja
Anja

Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 01-06-15
Woonplaats : Alkmaar

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je mannen? Empty Re: Hoe houden jullie je mannen?

Bericht van Saar za jan 16, 2016 9:57 am

Oh naar verhaal Anja.. Als ik naar hun karakters kijk lijkt dat me heel onwaarschijnlijk maar zoveel ervaring heb ik nog niet met mannen. Hoop maar gewoon dat ze zo lief blijven naar elkaar.

Bedankt voor alle informatie. Het meeste heeft me wel gerust gesteld. Mocht er ooit iets zijn dan horen jullie het wel! Smile

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe houden jullie je mannen? Empty Re: Hoe houden jullie je mannen?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum