Mijn rattenkinders

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Re: Mijn rattenkinders

Bericht van Saar op zo apr 10, 2016 8:40 pm

Ik ga na de exo weer even de camera van mijn zus jatten, omdat er dan ook weer nieuwe muisjes zijn. Morgen probeer ik het even met mijn camera, maar kan niet garanderen dat het lukt aangezien ze nog best angstig zijn Razz Maar goed foto's volgens dus snel. Ze heten trouwens Boaz en Job. Boaz wilde ik sowieso al gebruiken en toen zei mijn ma dat dat een Bijbelse naam was, en toen bedachten we Job er dus bij Razz
Ja en egelen is inderdaad een ding, maar helaas geen goed ding Laughing

Ja mijn huidige kooi laat nu ongeveer 6 ratten toe. Een tijdje terug had ik er 8, maar daar zaten 3 oude ventjes tussen die meer sliepen dan bewogen, dus dat zag ik even door de vingers haha. Deze nieuwe ventjes zijn 13 maanden dus nog best druk, en ik wilde sowieso een betere kooi waarin ik ook fatsoenlijk dingen kan ophangen (wat eeecht niet gaat in mijn huidige), dus me is happy Very Happy
Mannetjes gaan prima samen hoor. Je hebt best moeilijke gevallen maar dat is ook zo met vrouwen. Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met koppelen. Ze gingen 's middags bij elkaar en 's avonds zaten ze al in het grote hok Smile

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 20

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht van Saar op do apr 21, 2016 3:28 pm

Ik neem terug dat ik nog nooit problemen heb gehad met koppelen Laughing Man man man wat een gedoe. Gelukkig gaat het nu wel redelijk goed. Balou was mijn huidige alfa maar daar was de grotere en oudere Job het absoluut niet mee eens. De hiërarchie is ondertussen wel bepaald geloof ik en het lijkt erop dat Job niet voor niks heeft gestreden. Boaz vond het maar niks al dat nieuwe prut maar is nu stiekem toch wel een beetje blij met zijn nieuwe vriendjes Smile
Tijd om ze maar is voor te stellen dus!

Boaz:

Nee Saar nee Evil or Very Mad  Laughing

Job:

En als ik dan toch die camera in huis heb, gelijk maar even de rest doen ^^

EINDELIJK goede foto's van mn niet-meer-puber Milo:

Ravi:

Rowi:

Balou:

Onyx:

En nog wat geinige gemaakt Laughing :

Dit is al een lang bericht maar ik wil er toch nog aan toevoegen dat Remi afgelopen zaterdag overleden is. Mijn hart is echt oprecht gebroken en het is heel moeilijk om dit te typen door de tranen in mijn ogen. Niet alleen vanwege Reempie maar ook omdat ik al mijn oudjes én 1e ratjes kwijt ben, en ik ze ontzettend mis Crying or Very sad

Saar

Bericht van Saskia1982 op do apr 21, 2016 4:32 pm

Sterkte met je verlies!

Mijn dwerghamstergroep op facebook: *klik*

Mijn eigen muizen en dwerghamsters op facebook: *klik*
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 36

http://saskia1982.webs.com/

Bericht van juuth op do apr 21, 2016 4:37 pm

Tjee het zit je niet echt mee ook he Sad Sterkte, blijft altijd lastig dat afscheid nemen, zeker van je eerste ratjes Sad
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 26

https://hedgeryhighmoors.nl

Bericht van Amandavd op do apr 21, 2016 5:19 pm

Ach meis, heel veel sterkte met het verlies van Remi. Zulke dingen zijn altijd rot ook al heeft hij een prachtig leven bij je gehad!

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Bericht van Saar op do apr 21, 2016 5:25 pm

Bedankt allen!

Ach, ik heb erg veel gehad aan mijn ratjes de afgelopen dagen wat betreft het verwerken, dus ik kom er wel bovenop Wink Het is alleen nu erg lastig, ik ben ze alle 3 binnen drie maanden verloren. Remi is vrijdag 2 jaar en 11 maanden geworden wat een prachtige leeftijd is! Zou zaterdag een taart voor hem kopen maar dat heeft hij dus helaas niet mee mogen maken.. Gelukkig heb ik hem vrijdag nog heel stevig geknuffeld dus een afscheid was er wel Smile
En ik ben ergens ook wel opgelucht, want hij bracht al zijn hele leventje zorgen met zich mee waar ik soms echt wakker van lag Laughing

Saar

Bericht van nieki op za apr 23, 2016 11:54 am

sterkte met t verlies en wat een verdriet.

leuk om ze even op de foto's te zien

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15

Bericht van Saar op ma apr 25, 2016 2:31 pm

Dankjewel nieki!

Gelukkig heeft mijn huidige groepje mij weer goed op de been gebracht en geniet ik volop van de nieuwe samenstelling Very Happy
En hier nog wat foto's omdat ik zo van ze geniet I love you :

Rowi

Ravi

Balou

Milo

Onyx

Job Laughing

Boaz

Saar

Bericht van nieki op za apr 30, 2016 1:02 pm

dat snap ik, dat genieten. ik geniet ook van je foto's.

Bericht van Saar op di mei 10, 2016 11:26 pm

Helaas mag Jobje volgende week woensdag zijn mannelijkheid in leveren Laughing Hij is een erg onaardige alfa en sommige van mn ventjes hebben meerdere bijtwondjes. Je merkt ook heel erg aan de sfeer dat er iets niet goed zit, dus dat hoop ik met een castratie te kunnen verhelpen. Iedereen knokt nu met iedereen dus ik duim dat alles straks weer als vanouds is Smile

Saar

Bericht van nieki op wo mei 11, 2016 10:46 am

ik duim mee, zou toch wat meer rust geven

Bericht van Saar op ma mei 16, 2016 12:56 pm

Jobje mag toch zijn mannelijkheid houden Smile Ik had hem apart gezet omdat het echt niet ging, maar overdag mocht hij wel terug. Als hij weg was merkte ik dat Boaz ging klieren dus nu zitten ze samen in de onderste helft van de alu en de rest boven. Dit gaat zo blijven omdat ik heel veel verschil merk. Onyx lijkt voor het eerst weer gelukkig te zijn, die had het er zo lastig mee met het overlijden van de oudjes en dan nog zo'n gemenerik erbij.. Sad 2 dominante mannen bij 5 pubers was gewoon te lastig :') Van mijn moeder mag ik het proberen 2 rittens erbij te introduceren (mocht dat niet gaan dan gaan ze gewoon naar de grote groep) maar mijn pa is het daar nog niet helemaal mee eens Laughing

Saar

Bericht van nieki op wo mei 18, 2016 9:54 am

o, als dit ook werkt dan klinkt dat goed, de rust is wedergekeerd dus.

nu nog je pa overhalen Wink

Bericht van Saar op wo jun 29, 2016 6:06 pm

Och arme Job.. Ventje is onwijs afgevallen en wankelt tijdens het lopen. Hij bibbert met zijn staart als hij aangeraakt wordt en zijn vacht staat flink omhoog. Vanmiddag bij de dierenarts geweest en de gedachte gaat toch uit naar een hypofyse tumor Crying or Very sad Voor de zekerheid toch medicatie meegekregen voor het geval het een MOO is, maar als er eind van de week geen verbetering is, is het helaas einde verhaal voor dit kereltje.. Gelukkig heb ik ook pijnstilling gekregen dus hopelijk helpt dat hem sowieso een beetje pale

Saar

Bericht van nieki op za jul 02, 2016 11:22 am

ik duim voor jullie

Bericht van Saar op di jul 19, 2016 3:32 pm

Job heeft het helaas niet mogen redden.. Medicatie werkte niet en het ging met de dag slechter dus hebben we hem laten inslapen Sad
Nog geen week later heb ik ook Onyx dood in het hok gevonden, ventje was nog geen jaar oud.. Hij was helemaal niet ziek dus het was een onwijze schok Crying or Very sad

Wel nog goed nieuws, deze week ga ik een opvangertje halen als nieuw maatje voor Boaz. Hij gaat Jonah heten en is een zwart japannertje Smile

Saar

Bericht van nieki op wo jul 20, 2016 10:05 am

och wat naar....2 ratjes overleden, waarvan 1 niet ziek, dat snap je dan ook niet he, sterkte

en ook weer een beetje geluk jonah, geniet van m

Bericht van Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

Permissies van dit forum: