Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doen tegen obesitas?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wat doen tegen obesitas? Empty Wat doen tegen obesitas?

Bericht van Saar ma jun 06, 2016 11:49 am

Mijn gekke Bolin staat ondertussen al bekend als dikkie, papzakje en bollerd. Heel cute in het begin, maar ik maak me nu toch wel zorgen. Mn bollerd is nu namelijk echt een balletje. Hij zag er eerst uit als een soort kroket, langwerpig en dik, maar nu is het zoveel erger geworden dat hij gewoon helemaal rond is.. Hij heeft normaal een renradje tot zijn beschikking. Die is nu stuk, maar als die gemaakt is gaat die weer in het hok. Hij gebruikt hem vrij veel maar ik heb geen idee of het effectief is. Hij woog een hele tijd rond de 55 gram, maar ik merk dat hij de laatste weken zwaarder voelt (zal hem zo even wegen).

Heeft iemand enig idee of er iets tegen te doen is? Bolin is echt mn maatje en ik vind het heel naar om hem zo te zien, want heel tevreden is hij de laatste tijd niet meer.. Mocht het echt nodig zijn dan ben ik bereid zijn leventje te eindigen maar tot dan wil ik er toch wel alles aan doen om hem wat meer te helpen.

Wat doen tegen obesitas? IMG_1953_zpstzl7tg0x

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen tegen obesitas? Empty Re: Wat doen tegen obesitas?

Bericht van Mutt ma jun 06, 2016 1:12 pm

Ik weet dat dominant rood bekend staat om obesitas (waar dan volgens mij niets aan te doen is), maar ik kan even niet goed zien of Bolin dat is?
Zelf heb ik 2 maanden terug een oranje dame overgenomen die ook flink aan de maat was, maar die gebruikte ook het loopwiel veel. Gisteren viel me toevallig op dat ze een stuk slanker is dan in het begin. Dit is gewoon gekomen door genoeg ruimte en meedraaien met het rantsoen van alle muizen.
Je geeft denk ik niet veel extra's? Krijgt hij onbeperkt voer? Hoeveel ruimte heeft hij? Zo te lezen zit hij alleen?
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen tegen obesitas? Empty Re: Wat doen tegen obesitas?

Bericht van Saar ma jun 06, 2016 2:46 pm

Bolin is rood sable, met dominant rood dus.
Hij krijgt iedere avond eten, zit samen met Mako en zodra mn dametje zwanger is komt Ozai ook weer terug samen met zijn zoons van een ander nestje. Ze zitten nu in een 60cm bij 30cm aquarium maar wil zodra ik de kamer op zolder krijg een grotere bak nemen aangezien ik ook meer mannen heb straks. En nee ik geef hem geen snacks.

Denk je dat het renrad en straks een groter hok mee kan helpen?

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen tegen obesitas? Empty Re: Wat doen tegen obesitas?

Bericht van Mutt ma jun 06, 2016 6:24 pm

Bij Rum heeft het toen wel geholpen, we zijn geen 2 maar 3 maanden verder bedacht ik me en het viel me gisteren pas op dat is dus heel geleidelijk gegaan. Bij dominant rood is het volgens mij gekoppeld aan de kleur en is er moeilijk wat aan te doen vrees ik.
Ik denk dat inderdaad niet teveel snacks, een grote(re) bak met veel mogelijkheden, maatjes (interactie en zo beweging) en een loopwiel dingen zijn die enigszins kunnen helpen.


Laatst aangepast door Mutt op di jun 07, 2016 8:57 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen tegen obesitas? Empty Re: Wat doen tegen obesitas?

Bericht van Saar di jun 07, 2016 6:07 pm

Hij zit nu met Mako en 4 jonkies in het grote hok. Het renradje gaat mijn vader vanavond maken en die kan er dan hopelijk morgen in. Verder ben ik al opzoek naar een grotere bak, maar tot dan maar even kijken hoe het renradje helpt Smile

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen tegen obesitas? Empty Re: Wat doen tegen obesitas?

Bericht van nieki do jun 09, 2016 10:01 am

geef je gemengd voer? zo niet; beweging, evt meer eruit halen.

zo wel; alleen brokken geven en ook de afgemeten hoeveelheid, zo'n 7 gr geloof ik, maar dat is bij hope farms.

succes ermee
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen tegen obesitas? Empty Re: Wat doen tegen obesitas?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum