Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Muizen en verflucht

4 plaatsers

Ga naar beneden

Muizen en verflucht Empty Muizen en verflucht

Bericht van Saar wo jun 08, 2016 9:44 pm

Ik krijg binnenkort de kamer op zolder waar ik veel meer ruimte heb, dus heb ik voor mn hobby al een schildersezel bij de kringloopwinkel gehaald, zodat ik straks meer kan verven en tekenen enzovoorts. Nu bedenk ik me alleen of de verflucht eigenlijk schadelijk is voor muizen (en ratten)? Ik verf al tijden niet meer maar meen te herinneren dat ik dit wel eens deed met de ratten in dezelfde kamer, en dat daar nooit problemen door ontstonden. Maar nu wil ik ook meubeltjes en zo verven en dus niet alleen op doek, dus mijn vraag: is dit schadelijk?

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen en verflucht Empty Re: Muizen en verflucht

Bericht van nieki do jun 09, 2016 10:05 am

neem de milieuvriendelijkste verf zou ik zeggen, en niet alkyd/terpetine basis dat scheelt weer.

veel plezier met klussen en schilderen
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen en verflucht Empty Re: Muizen en verflucht

Bericht van Mutt vr jun 10, 2016 7:48 pm

Een doek op een schildersezel is natuurlijk al minder heftig dan alle muren van de kamer. Zou ze er niet direct naast zetten, maar denk dat het wel kan. Zeker als je dan de eerder genoemde minder chemische spullen pakt en even lucht (het is nu toch mooi weer Very Happy )
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen en verflucht Empty Re: Muizen en verflucht

Bericht van Marjolijn do jun 16, 2016 7:10 pm

Als je met olieverf wilt werken en verdunners zoals terpentijn gebruikt, zou ik daar voorzichtig mee zijn. Oftewel: niet doen. Dit is een doordringende geur die slecht is voor de luchtwegen als je daar dag en nacht in moet leven.
Maar als je met acrylverf werkt, is er geen probleem lijkt me.

Er is tegenwoordig geloof ik ook olieverf die je met water kunt verdunnen/verwerken, maar daar heb ik geen ervaring mee, geen idee hoe dat verder zit...

Marjolijn

Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 30-05-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen en verflucht Empty Re: Muizen en verflucht

Bericht van Saar vr jun 17, 2016 12:17 pm

Oh helemaal vergeten hier te reageren!
Ik probeer zoveel mogelijk milieuvriendelijke verf te kopen en te letten op de basis, in de hoop dat ik dan nog wel de juiste kleuren vind Razz Ze zullen er niet dag en nacht in zitten, zo fanatiek ben ik niet, maar het blijft natuurlijk wel een tijdje hangen.. Maar goed, bedankt voor alle tips! Ik ga erop letten en zal zeker de terpentijn vermijden Wink

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen en verflucht Empty Re: Muizen en verflucht

Bericht van Marjolijn vr jun 17, 2016 2:11 pm

Welke verf gebruik je dan Saar?
Als beginner (?) zou ik sowieso met acrylverf gaan werken, en die is geurloos, ook het medium, of je gebruikt gewoon water.

Marjolijn

Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 30-05-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen en verflucht Empty Re: Muizen en verflucht

Bericht van Saar vr jun 17, 2016 8:29 pm

Op dit moment alleen waterverf om bepaalde tekeningen mee te kleuren, maar echt schilderen doe ik al een tijdje niet meer. Meestal had ik wel acrylverf (geloof ik) maar meestal keek ik alleen naar de kleuren en de prijs Embarassed Nu ga ik daar natuurlijk wel wat meer op letten.

Iemand ervaring met muurverf? Volgens mijn ouders is dat geurloos (zo goed als tenminste), werkt dat ook een beetje als ik het op hout gebruik? Ik wil namelijk ook wat meubeltjes en potjes en zo gaan verven (ben echt een leek qua verf, zoals ik al zei ik kijk alleen naar de kleur en prijs hahah)

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen en verflucht Empty Re: Muizen en verflucht

Bericht van nieki za jun 18, 2016 12:32 pm

muurverf (meestal emmer) is ook op acryl/waterbasis, maar helemaal reukloos is het niet.
deze verf kun je niet op meubeltjes en potjes gebruiken, daar heb je echt lakverf voor nodig ivm de hechting.
de blikken verflak kun je krijgen in mat en glans.

soms gebruik ik ook hobby verf voor kleine objecten, potjes e.d

succes enne nog meer vragen roept u maar.... heb er een cursus in gehad hoewel al lang geleden maar de basis is nog t zelfde
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen en verflucht Empty Re: Muizen en verflucht

Bericht van Marjolijn za jun 18, 2016 12:55 pm

Oh ja, hobbyverf enzo weet ik niet voldoende van om je te adviseren, maar mijn tip was voor het schilderen op doek en papier. Omdat je het over een schildersezel had... Kunstschilderen heet dat officieel toch nog steeds?
Latex heeft een luchtje maar dat is altijd nog veel minder scherp en penetrant als verf op alkydbasis - zoals de lakken inderdaad.

Marjolijn

Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 30-05-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen en verflucht Empty Re: Muizen en verflucht

Bericht van Saar za jun 18, 2016 5:41 pm

Kan best dat het zo heet, geen idee Razz De ezel heb ik pas net aangeschaft, eerst deed ik het gewoon op een tafel maar dan wel op doek. Nu dus alleen nog waterverf. En aan je tip voor op doek schilderen heb ik veel hoor! Smile
Maar lakverf is dus te doen voor meubeltjes en zo begrijp ik? Of juist niet? En werkt dat dan op hout?

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen en verflucht Empty Re: Muizen en verflucht

Bericht van Marjolijn zo jun 19, 2016 11:19 pm

Meubels van hout doe je het beste met lakverf, afhankelijk van de al dan niet aanwezige oude laag verf die er op zit eerst een laag grondverf en dan aflakken. Maar ik heb even voor je gegoogled op "verf voor meubels" en kwam toen deze link tegen:
https://www.shabbytreats.com/meubels-verven-annie-sloan-chalk-paint

Marjolijn

Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 30-05-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen en verflucht Empty Re: Muizen en verflucht

Bericht van Saar ma jun 20, 2016 10:23 am

Oh wat een handige link!! Bedankt Smile Het is nog redelijk te betalen ook, dus daar ga ik zeker even naar kijken als het zover is!

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Muizen en verflucht Empty Re: Muizen en verflucht

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum