Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hemparade of Aubiose

3 plaatsers

Ga naar beneden

Hemparade of Aubiose Empty Hemparade of Aubiose

Bericht van Marjolijn ma jul 11, 2016 8:29 pm

Ik heb voor de eerste keren verschonen van mijn muizenverblijf (Ferplast Karat) voor hennepvezel gekozen, en dat bevalt wel.
Nu is dit pak (Minihemp) op en moet ik nieuw kopen, en in mijn zoektocht kom ik in de grotere verpakkingen verschillende merken tegen. Zoals Hemparade en Aubiose; de eerste komt in 14kg-, de tweede in een 20kg verpakking. Ik heb voorkeur voor de 14 kg want ik zit met beperkte bergruimte maar ik vroeg me af of er verschil is tussen beide. Als de Aubiose bijv. zachter is, dan ben ik bereid om wat in te schikken Wink

Heeft iemand van jullie ervaring met beide merken en zo ja, heb je voorkeur... en waarom?  Question

Marjolijn

Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 30-05-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Hemparade of Aubiose Empty Re: Hemparade of Aubiose

Bericht van Mutt wo aug 10, 2016 8:54 pm

Ik heb alleen ervaring met Hemperade. Ik vind het wel zacht, het heeft te weinig samenhang voor de muizen om echt goed in te kunnen graven (tunnels maken) en daarom meng ik het met stro-achtig spul (weet het merk even niet meer).
Ik gebruik zelf hoofdzakelijk back2nature, omdat ik hemperade te snel al vond ruiken (na 4 dagen al in een meter aquarium en 4 muizen).
Hopelijk heb je hier een beetje aan Smile
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hemparade of Aubiose Empty Re: Hemparade of Aubiose

Bericht van Marjolijn wo aug 17, 2016 11:28 pm

Nee die hennepvezel is niet echt geurvretend Rolling Eyes
Back2Nature, dat zijn die papierpellets toch he? Ik gebruikte die voorheen voor de rattentoiletjes; ze nemen idd heel goed vocht en luchtjes op. Maar daar kunnen muizen toch helemaal niet in graven, holen maken bedoel ik?

Ik ben inmiddels nog iets anders aan het proberen: Carefresh, dat is gemaakt van cellulosevezels, wel prijzig maar het blijft lang fris en vangt heel goed geurtjes.
Iemand daar nog ervaring mee Question

Marjolijn

Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 30-05-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Hemparade of Aubiose Empty Re: Hemparade of Aubiose

Bericht van Saar do aug 18, 2016 12:09 pm

Ik heb back2nature en ben er heel tevreden over. Hoef haast niet te verschonen door de geur, alleen omdat er teveel voer in het hok blijft liggen Laughing Ze kunnen inderdaad niet echt graven maar dat doen mijn muizen sowieso niet.

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hemparade of Aubiose Empty Re: Hemparade of Aubiose

Bericht van Mutt vr aug 19, 2016 12:08 pm

Klopt graven gaat niet echt, probeer dit te compenseren met af en toe een graafgedeelte maken (van hemperade en stro) en andere kooiverrijking aan te bieden.
In de vakantiekooi gebruik ik wel altijd hemperade + stro, een best flinke laag en dan heb ik ook het gevoel dat ze niet echt graven maar meer 1 hol maken en die gebruiken.
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hemparade of Aubiose Empty Re: Hemparade of Aubiose

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum