Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

DWC mousery - Maaseik (Belgisch Limburg)

Ga naar beneden

DWC mousery - Maaseik (Belgisch Limburg) Empty DWC mousery - Maaseik (Belgisch Limburg)

Bericht van Dino ma jun 08, 2015 5:05 pm

Fokker
Naam: Lindsey
Plaats: Maaseik (Belgisch Limburg)
Ervaring: Ik heb eerst een tijd muizen gefokt voor mijn vriend zijn slangen en toen de slangen (en de vriend) vertrokken, zijn de muizen gebleven. In 2012 ben ik dan met schildpad en tessel begonnen en ik raakte al snel heel erg gefascineerd door het genetische aspect en experimenteerde met de kleurtjes. Daarna is mijn interesse in het showen gegroeid en ben ik lid geworden van de NMC (UK) sinds eind 2013 en de NKV (NL) sinds 2014. Dan ben ik mij ook meer beginnen focussen op het fokken naar de standaard toe en ben ik gestopt met tessel en zijn rood (anno 2014) en zilver donkeroog (anno 2015) er bijgekomen. In februari 2014 deed ik mee aan mijn eerste keuring en ik ben sindsdien ook al een aantal keer schrijver geweest voor de keurmeester en ik moet zeggen dat mij dat enorm bevalt, dus dat zal ik ook zeker blijven doen. Verder heb ik door de jaren heen heel wat energie gestoken in het vergaren van kennis over fokken en genetica, ben ik de Europese mousery map begonnen en heb mijn eigen administratie programma (via ms access) voor de mousery ontwikkeld. Ik ben ook nog bezig met het aanpassen van dat programma voor andere fokkers en ben een mousery gids aan het schijven (eigenlijk meer voor mezelf, ik ga er nog een aantal jaar aan werken Razz ).

Mousery
Naam: Dino's Wonderful Creatures Mousery of kortweg DWC Mousery
Variëteiten: Zilver donkeroog, rood (recessief) en schildpad (hoofdzakelijk in rood).
Aanbod: Ik heb maar weinig aanbod, ik fok puur voor mezelf en niet om anderen van muisjes te voorzien Razz Wat ik wel op overschot zou hebben word sinds dit jaar enkel nog aangeboden op shows zonder reservatie, dit word aangekondigd op mijn website. Ik werk wel samen met andere fokkers die dezelfde variëteiten fokken om muizen uit te wisselen en beginners kunnen begindieren reserveren.
Bijzonderheden: Mijn mousery concentreert zich op het fokken van muizen naar de standaard toe. Ik heb het vooral op eenkleuren en ik focus graag op de bouw, een mooi gebouwde en gepigmenteerde muis is voor mij een ware streling voor het oog. Er word wel in de eerste plaats streng geselecteerd op gezondheid en karakter, een vriendelijke muis in topconditie is een vereiste in mijn hokken. Misschien dat ik in de toekomst voor keurmeester wil gaan, maar dat is nog een grote misschien Smile

Mijn muizen zijn echt mijn passie, ik vind het fantastische, interessante en elegante diertjes en ik hoop er mij tot op mijn oude versleten dagen mee bezig te kunnen houden. Het is voor mij de ideale hobby aangezien het mijn liefde voor dieren, leergierigheid in fokken en genetica (erfelijkheid, evolutie en domesticatie) en creativiteit op de computer (programmeren, schrijven, etc) combineert.


Mijn logo
DWC mousery - Maaseik (Belgisch Limburg) 2dt0lxt

Schildpad (argente)
DWC mousery - Maaseik (Belgisch Limburg) 5d8ihi

Rood
DWC mousery - Maaseik (Belgisch Limburg) 63u96u

Zilver donkeroog
DWC mousery - Maaseik (Belgisch Limburg) Mmbtip
Dino
Dino

Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 27-05-15
Woonplaats : Maaseik

http://dino-s-wonderful-creatures.webnode.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum