Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Graaftoren gekocht. Maar waarmee vullen?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Graaftoren gekocht. Maar waarmee vullen? Empty Graaftoren gekocht. Maar waarmee vullen?

Bericht van Miesmuis di sep 05, 2017 11:31 am

Ik heb een Trixie graaftoren gekocht. Maar zit in dubio wat er in te doen. Vroeger liet ik mijn muisjes graven in een bak licht vochtige aarde. Ze maakten er hele gangen in en sleepten papiertjes naar binnen, waren dr helemaal wild mee. Toen was ik me nog niet bewust van het bestaan van parasieten/mijten.

Als bodembedekker heb ik back 2nature. Toen ik dat in de toren deed waren ze binnen enkele seconden op de bodem, veel te rul. Niet echt een uitdaging dus. Zand is geen optie, dat gaat in de neuzen en oortjes zitten lijkt me en ik ben als de dood dat ze daarin stikken. Op het plaatje van de knaagdiershop is er zaagsel in de graaftoren gedaan. Daar ben ik, ook in verband met stuiven niet zo'n fan van.

Kom ik toch weer terug op aarde. Weet iemand of ze daar überhaupt parasieten van kunnen krijgen? Kan me niet meer herinneren dat ze daar vroeger iets van opliepen maar ik heb het over pakweg 40 jaar geleden....

Heeft iemand hiermee ervaring? En als ik aarde ga gebruiken: iemand een tip wat voor soort aarde? (in ieder geval niet bemest).

Miesmuis

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 25-07-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Graaftoren gekocht. Maar waarmee vullen? Empty Re: Graaftoren gekocht. Maar waarmee vullen?

Bericht van nieki di sep 05, 2017 12:39 pm

geen idee wat de ervaringen zijn, ikzelf gebruik niet zomaar grond. weet wel dat ik de aarde eerst in de vriezer zou doen, gewoon om sommige 'dingen' te doden.
een veilig gevoel geeft aarde mij niet.

zelf had ik corbo, resten van maiskolven als bodem bedekking en keuken/wc papier als opvulling om lekker te laten slepen, niet teveel gewoon om hun 'huisje te behangen' Wink

succes met de beslissing
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Graaftoren gekocht. Maar waarmee vullen? Empty Re: Graaftoren gekocht. Maar waarmee vullen?

Bericht van Miesmuis wo sep 06, 2017 9:04 am

In de vriezer doen is een goeie tip! Corbo is ook vrij rul. Maar ik kan dat als alternatief nemen. Gaat erom dat ze zich lekker kunnen uitleven. Werkt het niet dan gebruik ik het op als bodembedekking!

Ik sta nog open voor meer reacties met een graaftoren.

Miesmuis

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 25-07-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Graaftoren gekocht. Maar waarmee vullen? Empty Re: Graaftoren gekocht. Maar waarmee vullen?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum