Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oogdruppels toedienen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Oogdruppels toedienen Empty Oogdruppels toedienen

Bericht van thievs za apr 09, 2016 2:51 pm

Heeft iemand een idee/tips hoe je het beste casavan zalf in de oogjes kan druppelen/ hoe je het hoofdje stil kan houden? Ik was zo'n twee uur verder voor ik het voor elkaar had, en om dit nou vier maal daags te moeten doen...

thievs
thievs

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 10-01-16
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Oogdruppels toedienen Empty Re: Oogdruppels toedienen

Bericht van Mutt za apr 09, 2016 5:42 pm

Toen ik bij Qiwi oogzalf moest toedienen, deed ik dat als volgt: ik hield haar in mijn linkerhand (ben zelf rechts, zodat ik de zalf met rechts kon toedienen). Dan zorgde ik dat ze met haar kop tussen mijn duim en wijsvinger lag (dus aan de basis van deze vingers zeg maar). Mijn duim plaatste ik dan ter hoogte van haar oor (naast haar oog), niet teveel druk geven want dan stribbelen ze alleen maar tegen, maar genoeg zodat ze niet veel kon bewegen. Vervolgens kon ik met mijn andere hand de zalf aanbrengen.
Daarna kreeg ze als ze in de kooi was een zonnebloempitje.

Dit was dus wel met zalf en Qiwi is tam, maar misschien heb je er toch wat aan.

Muizen kan je ook fixeren (dit doen ze bijvoorbeeld bij proefdieren als ze iets moeten toedienen), voordeel is dat als je het goed doet de muis zich totaal niet kan, nadeel is dat het wel stressvol is voor muizen die dit niet gewend zijn en je het wel goed moet doen anders bewegen ze als nog (kop). Dit doe je ook met je niet-dominante hand.
In dit filmpje wordt het voor gedaan:
https://www.youtube.com/watch?v=Gs-ebUnPQEc
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Oogdruppels toedienen Empty Re: Oogdruppels toedienen

Bericht van thievs zo apr 10, 2016 9:41 am

Heel erg bedankt Mutt!

De DA wist het zelf niet met zekerheid te zeggen, en mijn Google capaciteiten zijn klaarblijkelijk niet zo fantastisch als ik dacht.

thievs
thievs

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 10-01-16
Leeftijd : 40

Terug naar boven Ga naar beneden

Oogdruppels toedienen Empty Re: Oogdruppels toedienen

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum