Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wortel hinkt

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Wortel hinkt

Bericht van Saar ma apr 25, 2016 2:03 pm

Ik ben nog steeds bezig met de koppeling van afgelopen exo en wilde ze vandaag dan eindelijk in het grote hok doen. Ik zag een wat dikkere lopen dus checkte nog even of het wel echt allemaal vrouwen waren voor ik ze erin zette (gelukkig wel, waarschijnlijk gewoon teveel gegeten Razz ). Toen heb ik nog niks gezien bij de muis waar dit dus over gaat, dus het moet wel gebeurd zijn in het grote hok.
Ik keek een halfuurtje terug in het hok en toen zag ik dat Worteltje mank loopt. Ze houdt haar rechter achterpootje omhoog tijdens het lopen. Ze kan er wel wat op leunen en gezien haar uitdrukking lijkt ze geen pijn te hebben. Ik mag er ook gewoon aanzitten (voor zover ze stilzat haha).
In het hok staat tot nu toe een sputnik en er hangen 2 mandjes die met zuignappen vastzitten. Ook staat er een telefoonstoel als opstapje naar het drinkflesje. Dit zijn dus dingen die altijd wel in het hok staan naast andere spulletjes, en nog nooit heb ik een ongeluk of zoiets gehad.
Nu is mijn vraag, hoe kon dit gebeuren en wat kan ik eraan doen? Ik gok dat ze dan naar gevallen is of zo? Of misschien hardhandig aangevallen door een kooigenoot? Ivy en Malu zitten ondertussen weer apart omdat ze de groep terroriseerden, waaronder Wortel. Ze heeft ook een wondje op haar rug dankzij Malu en daardoor zit ze wat angstiger stil, maar daarvoor hupte ze wel normaal door het hok heen.

Hopelijk weet iemand wat ik hiermee kan doen Sad Ik heb eventueel nog een filmpje als dat nodig is.

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van Amandavd ma apr 25, 2016 8:26 pm

Ik zou denken dat het net is bij andere diersoorten, veel rust en even afwachten. Heb je de mogelijkheid haar even apart te zetten met een rustig muisje? In een kleine kooi met alleen een drinkflesje en wat spul om een nestje te maken zodat ze niet teveel rent en klimt?

Vaak is het met enkele dagen rust alweer over bij andere diersoorten, met muizen heb ik daar niet echt ervaring mee.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van Saar ma apr 25, 2016 8:57 pm

Dat kan opzich wel, alleen heb ik nu ook een man en vrouw samen zitten. Man moet ook paar daagjes apart als zij eenmaal zwanger is en 2 andere dames zitten apart, en dan zijn mijn hokken eigenlijk op. Ook gaat het nu eindelijk goed na een week lang koppelen, dus liever niet. De kooi is nu al bijna leeg, ze komt niet bij de mandjes alleen bij de sputnik.
Ik kijk het maar even aan. Zolang ze geen pijn lijkt te hebben zal het wel goedkomen hoop ik?

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van Amandavd ma apr 25, 2016 9:12 pm

Vaak is rust echt het sleutelwoord. Nu is dat bij een muis natuurlijk moeilijk. Hou haar goed in de gaten. Beterschap!

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van Saar vr apr 29, 2016 12:14 pm

Ze zit ondertussen toch apart samen met haar zusje en nog een muisje die wat dun leek en ik gelijk wilde laten aansterken. Ze is erg afgevallen en lijkt helemaal niet te eten :/ Ik hou haar in de gaten maar als ze niet eet heb ik geen idee wat ik kan doen. Ze gebruikt haar voetje wel steeds meer en kan er ook mee krabben, maar het voelt wel dikker. Geen idee of dat een bult kan zijn of zoiets. Ik hoop maar op het beste..

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van nieki za apr 30, 2016 1:08 pm

misschien een kleine ontstekeing, gloeit t pootje ook (extra warm) tja moeilijk te bepalen denk ik.
misschien even de da bellen en vragen stellen, hoef je misschien niet meteen een consult.
en lekkers bijvoeren, doe je dat?

sterkte met t ziekenboegje
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van Saar ma mei 02, 2016 2:19 pm

Sorry nieki, was helemaal vergeten te reageren!

Wortel is helaas vannacht overleden. Ik voerde haar bij met brinta aangemaakt met kattenmelk, maar ze nam er niks van. Op het laatst nog met een spuitje kattenmelk ingespoten maar dat mocht niet baten. Nu hopen dat het andere muisje dat bij haar zat wel aansterkt..

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van Amandavd ma mei 02, 2016 2:56 pm

Heel veel sterkte, zulke dingen zijn rot!

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van nieki di mei 03, 2016 12:59 pm

ach wat jammer nou, sterkte met t verlies en nu duimen voor de andere muisjes
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van Saar di mei 03, 2016 1:04 pm

Bedankt!
Het andere muisje is gistermiddag in mn handen overleden.. Had mijn vader aan de telefoon om te vragen hoe we dit het beste konden doen omdat ik al zag dat ze het niet ging redden, toen kreeg ze stuiptrekkingen en was ze weg Crying or Very sad

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van Amandavd di mei 03, 2016 1:23 pm

Pff heftig Saar, is dat er eentje die je gekocht hebt op de exo?

Sterkte!

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van Saar wo mei 04, 2016 11:07 am

Ja beide. Kan gebeuren, zijn niet van slechte fokkers of zo. Muizen zijn nou eenmaal fragiel..

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van Amandavd wo mei 04, 2016 11:09 am

Ja klopt, ik bedoelde er ook niks mee, is alleen zonde van de muisjes.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van nieki zo mei 08, 2016 12:52 pm

hmm schiet niet op daar, nog eentje, sterkte

gelukkig is ie uit zichzelf gegaan, hoe rot ook, anders had je zelf moeten ingrijpen, ook niet leuk
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wortel hinkt Empty Re: Wortel hinkt

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum