Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schijnzwanger?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Schijnzwanger? Empty Schijnzwanger?

Bericht van Amandavd za jun 25, 2016 10:28 pm

Hallo allemaal,

Ik heb nu een beetje een dilemma. Sinds twee weken is mijn damesgroepje van 4 uitgebreid naar 9, er zijn twee dames bijgekomen die toen 7/8 weken waren en 3 dames van 5/6 weken. Ze hadden in het begin veel ruzie maar nu gaat het redelijk goed. Ik hoor ze met regelmaat nog piepen maar toch liggen ze bijna altijd bij elkaar te slapen. Het valt mij wel op dat ze veel aan elkaars konten ruiken haha. Daarnaast zie ik ook veel wassen van elkaar.

Nu heb ik een ouder dametje erbij die de kleintjes veel wast, maar dan ook echt er half op ligt en de oren en vacht poetst terwijl degene die gepoetst wordt half op de grond gedrukt ligt. Zij lijkt ook dikker en ik vind haar tepels een stuk zichtbaarder dan eerst. Volgens de fokker zijn mijn 5 dames ook echt 5 dames en durf ik dat ook met 90% zekerheid te zeggen. Ik heb zelf gekeken naar tepeltjes en de afstand van het geslachtsorgaan, maar omdat de nieuwe dames nog niet geheel tam zijn durf ik ze nog niet echt vol op te pakken en te kijken.

Kunnen muizen schijnzwanger zijn of is het wassen gewoon een dagelijks ritueel voor de rangorde etc?

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Schijnzwanger? Empty Re: Schijnzwanger?

Bericht van Saar zo jun 26, 2016 12:39 am

Dit doen mijn dominante muizen ook vaak, inclusief op de rest rijden. Ik denk dat het gewoon dominantie is Smile

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Schijnzwanger? Empty Re: Schijnzwanger?

Bericht van nieki zo jun 26, 2016 11:24 am

dominantie, daar moest ik ook aan denken, enne schijnzwanger? geen idee, heb daar geen ervaring mee of dat kan
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Schijnzwanger? Empty Re: Schijnzwanger?

Bericht van Amandavd di jun 28, 2016 7:42 am

Ik denk dat jullie gelijk hebben, ze hadden gisteren weer even 'ruzie', dat gebeurt de laatste dagen elke dag wel even. Denk dat het komt doordat de kleintjes wat mondiger worden.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Schijnzwanger? Empty Re: Schijnzwanger?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum