Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hedgery of the High Moors' egels

+7
Amandavd
Mutt
Saskia1982
VeraDeMuis
Bloempju14
Nina82
Xandra B.
11 plaatsers

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth zo feb 21, 2016 7:32 pm

Morgen ga ik eens even kijken naar de mogelijkheden van uitbreiding bij de egels! Very Happy
Moet toch echt meer mannen gaan aanhouden, dus moet echt meer verblijven hebben...

De vrouwen krijgen een eigen grote bak + de oude mannenflat voor de dames die alleen willen zitten en de mannen krijgen dan de vrouwenflat met 6 verblijven ipv 3 Smile De nesten komen dan in grotere curverbakken, omdat dat veel overzichtelijker en makkelijker is. Bovendien makkelijker voor de vrouwen zelf die toch liever bij hun jonge zitten dan hun halve verblijf door te crossen voor eten & drinken Razz

Jefferson de tenrek verhuisd hopelijk morgen al naar beneden, moet even kijken hoe en wat precies Smile En dan hopelijk deze week al kunnen beginnen aan de vrouwenbak Smile
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 zo feb 21, 2016 8:49 pm

Daar zijn serieuze plannen in de maak! Very Happy
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth ma feb 22, 2016 7:07 pm

Zeker! Razz
Als ik twee lijnen wil onderhouden zal ik toch meer plek moeten maken,haha.

Vandaag is ons I1 nest geboren, 4 kleintjes dit keer Very Happy
Thessa is de mama en Idefix is papa, we houden zelf één kleintje.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 IMG_5898_zpswfm8ao6z
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 ma feb 22, 2016 8:24 pm

Wat een geweldige foto Very Happy
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van LiefKonijntje ma feb 22, 2016 8:37 pm

Aaahhhwww Baby egeltjes <3
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth do feb 25, 2016 1:08 am

Inmiddels ben ik begonnen met de verbouwing Very Happy
De damesbak hoop ik morgen in elkaar te hebben, eigenlijk hoef ik daarvoor enkel nog u-profielen te monteren en ruitjes er in te schuiven. Maar ik wil de hele kamer aanpakken, dus ik schuur het geheel gelijk op en de zijkanten en achterkant krijgen dus nog een nieuw kleurtje Smile
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 1_zpsptcbgtek

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 3_zpssda1cy3l

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 4_zpszngbbh8i

Welke kleur het wordt weet ik nog niet, want we hebben best veel kleurtjes. Daarna wil ik nog wat schilderingen aanbrengen, zodat het wel een beetje speels blijft, haha. Dus ik ben nog wel even bezig. Ik hoop dat ik uiterlijk zaterdag klaar ben met het geheel, zodat de meiden zondag hun intrek kunnen nemen.

De bak is trouwens 250x50 cm en 30 cm hoog, lekker ruim dus Very Happy
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar do feb 25, 2016 9:42 am

Ziet er goed uit! Succes Very Happy

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 do feb 25, 2016 7:02 pm

Dat ziet er super uit! Very Happy
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van LiefKonijntje vr feb 26, 2016 10:29 pm

Mooooiiii!!!
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth do maa 03, 2016 2:07 pm

Inmiddels zijn we al een heel stuk verder en zitten de dames er al in, haha.
Ben er onwijs blij mee Very Happy

Rechterkant
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 15_zpsbioes94l

Linkerkant
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 16_zpsddvvh6qc

We krijgen er ook een man bij, duurt nog even. Een kleur die momenteel nog nergens bekend staat, dus we hebben het voor de makkelijkheid maar "Blue" genoemd, naar de vader die dezelfde kleur ook heeft. Zijn naam wordt Luuk (Ikink), stamboomnaam is Priklee's Luke.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 1_zps4wxjywfm

Onze Thessa haar laatst overgebleven kleintje doet het ook goed. Het is een meisje en haar stamboomnaam word Isora, vernoemd naar een Planetoïde. Ben hoe ze uit groeit dus voorlopig wordt ze nog niet gereserveerd. Omdat Thessa 4 ukjes had en ze de laatste is uit het nest, voeden we haar bij. Vandaar de foto buiten het verblijf Wink
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Dag%208-1_zps9pvlifmy

Fuji uit het F1 nest doet het ook geweldig goed met maarliefst 84 gram en 5,5 weken. Ze is een heerlijk ding, lekker makkelijk maar wel echt met een eigenwijs karakter.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Dag%2042_zpsci0wd0tl
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Dag%2042-1_zpsbp6hup71

En het H1 nest.. tja die gaat vanaf het begin al wat minder... Eén achterlopertje van 60 gram, komt maar moeizaam aan en krijgt dus ook extra voeding. Hokey Pokey doet het gelukkig wel goed met 86 gram al is het wel erg klein en hun zus Heong Peng doet het gewoon goed met 114 gram. Ik twijfel dus ook om alsnog van Hokey Pokey af te zien voor de fok en gewoon te wachten tot een volgend nest.

Hamantash, Algerian chocolate pinto, 60 gram.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Dag%2047_zpsccckexxm

Hokey Pokey, algerian chocolate pinto, 86 gram.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Dag%2047_zpsshfvkcby

Heong Peng, Algerian chocolate pinto, 114 gram.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Dag%2047_zps2rsatybu

En.....

Milli zit sinds zondag bij Archie voor het J1 nest. Milli haar laatste nest voor ze met pensioen mag! Ze is nu al 20 gram aangekomen, dus dat belooft een geweldig nestje! Uit dat net willen we dan zelf ook graag een man aanhouden als Hokey hier inderdaad niet blijft. Ze is 30 maart uitgerekend.
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van LiefKonijntje zo maa 06, 2016 8:46 pm

Waauw wat een verhalen! En wat een prachtdiertjes.. Heong Peng kijkt wel heel boos, hihi
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar zo maa 06, 2016 9:31 pm

Prachtige foto's weer Very Happy Het valt me nu pas op wat voor oren ze hebben eigenlijk Laughing

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth do maa 10, 2016 10:58 am

Helaas is Isora (het kleintje uit het i1 nest) overleden Sad Thessamag bijkomen tot ze terug is op haar begingewicht en zal daarna nog een keer gekoppeld worden voor een nieuw nestje, maar ik ben er nog niet uit of dat met Archie of Idefix wordt.

De ukjes uit het H1 nest zullen gauw gaan verhuizen. Heong wordt dit weekend opgehaald, Hamantah moet helaas blijven wegens dwerggroei maar mag verhuizen als ik gerust ben dat hij de reis aan kan, hij weegt maar 56 gram Sad En Hokey... die wilde ik ivm de problemen met Hamantash niet aanhouden en zoekt dus nog een huisje.
Alle drie zijn ze vrij klein, maar Hamantash spant wel echt de kroon. Hoewel hij er gerust oud mee kan worden, wil ik dat niet in de lijn hebben en dus hebben we Woody nu definitief uit de fok gehaald.

het F1 nest, Fuji, doet het gelukkig geweldig goed en weegt 136 gram Very Happy

Milli is op 29 februari gekoppeld aan Archie. In het E1 nest heb ik enorme spijt gehad dat ik zelf geen kleintje aanhield dus dat zal nu wel gebeuren, gezien ze na dit nest met pensioen gaat en verhuisd samen met een dochter. In de 12 dagen dat ze nu samen zit is ze al 64 gram aangekomen, wat ontzettend veel is! Vanmiddag komt haar nieuwe eigenaar alvast bij haar kijken!

Enn sinds dinsdag zit Aurora weer bij Idefix, zelfde combinatie als het D1 nest, waar we zelf Nimue uit hebben gehouden. Wellicht zal hij weer wat extra tijd nodig hebben om goed te dekken gezien Aurora nogal fors is, maar ze geven mooie kindjes samen!
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van nieki zo maa 13, 2016 1:23 pm

we zijn weer op de hoogte, jammer van isora, en is tessa al aangekomen?

en dwerggroei? komt dat vaak voor bij egeltjes?
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth zo maa 13, 2016 5:21 pm

Ja, tis flink balen, maar ik heb inmiddels een man op het oog voor haar Smile Broertje van Archie die destijds als externe fokman is verhuisd. Komt dat toch nog een keer goed van pas Razz

Dwerggroei gebeurd niet heel vaak, gelukkig. Het is ook niet erfelijk en komt niet persé meer voor in een bepaalde bloedlijn, dus puur pech hebben. Hamantash was 58 gram toen hij gisteren verhuisde. Hij is nagekeken door de dierenarts en doet het prima, dus ik zie geen reden om hem dan nog langer aan te houden. Klein zal hij toch wel blijven.

Milli is inmiddels zwanger en gaat vanavond bij Archie vandaan. Aurora zit ook weer gekoppeld Smile Thessa zit inmiddels in de vrouwengroep, dus we gaan zien hoe snel ze op haar begingewicht komt.
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth ma apr 04, 2016 10:46 pm

Vandaag is Milli bevallen van 3 kleintjes Very Happy Foto komt later!
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 di apr 05, 2016 8:11 am

Gefeliciteerd! Very Happy
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van nieki di apr 05, 2016 10:47 am

gaat snel daar, leuk hoor, weer frummels
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth di apr 05, 2016 2:42 pm

haha ja met meer vrouwen gaat het allemaal net wat sneller Very Happy Ze is wel 4 dagen later dan uitgerekend bevallen, maar ze doet het ontzettend goed!
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar di apr 05, 2016 5:36 pm

Gefeliciteerd! Very Happy

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Amandavd zo apr 10, 2016 6:08 pm

Gefeliciteerd, wat leuk om te zien egeltjes!

Is daar veel vraag naar?

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth zo apr 10, 2016 7:56 pm

Dankje Smile

Ja best wel, ik heb vanaf begin dat ik begon tot nu ongeveer een gigantische wachtlijst gehad die soms opliep tot 6 maanden.. Nu ben je vrij snel aan de beurt, maar ik heb de wachtlijst nog steeds. Werkt gewoon een stuk makkelijker. Er zitten van mij straks 2 dieren in de UK en 3 in Duitsland en eind van het jaar verhuizen er 2 naar Zweden en nog 1 naar Hongarije. De rest is wel binnen de grenzen gebleven Razz

Het nest van Milli is zoiezo vol, het nest van Aurora is tot nu toe 1 van gereserveerd en de rest kan dan nog vrij blijven Smile Het nest van Thessa (die is inmiddels ook opnieuw gekoppeld) blijft er zoiezo 1 van hier en de rest zal vrij snel gereserveerd zijn. Haar kleurvariatie (lijkend op verzilvering) is nogal gewild en zeldzaam over de wereld.
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth vr apr 15, 2016 9:03 pm

Het nest J1 van Milli x Archie is nu 11 dagen oud en de stamboomnamen en geslachten zijn bekend Very Happy

Jaden Yuki, Algerian dark grey blaze pinto, is nog te reserveren
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Dag%2012_zpshlooeym0

Jen May-Yu, Leucistic, blijft bij ons! Very Happy
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Dag%2012_zpsinnpmqhj

Juvia, dark grey reversed pinto, gereserveerd Smile
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Dag%2012_zpser3kznn2

Ennn....
14 april is Aurora bevallen van 5 kleintjes! Very Happy Helaas is er één geruimd, maar die zal er ook niet al te geweldig uit helaas, dus ik vermoed dat daar ook iets mee was.
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth wo apr 20, 2016 10:24 pm

Vandaag zijn de oogjes open gegaan, dus tijd voor nieuwe foto's! Very Happy Ze zijn gigantisch gegroeid ook, dus gelijk maar gewogen.

Jaden Yuki, 56 gram, gereserveerd.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Dag%2017_zpsgkxvpasw

Jen May-Yu, 58 gram, blijft Very Happy
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Dag%2017_zpss3lwkqim

Juvia, 56 gram, gereserveerd.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Dag%2017_zpstrhh8ovh

Het nestje van Aurora is 14 april geboren en zijn er 4. Ze dien het super, maar ze zijn nog zo jong en Aurora is zó beschermend dat ik van hen nog geen foto's post Razz
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 wo apr 20, 2016 10:33 pm

Geweldig Very Happy
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 5 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum