Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 nieuwe muisjes, en ziek.

4 plaatsers

Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Phedora vr sep 04, 2015 7:34 pm

Bah! gister 4 nieuwe muisjes bijgekocht, 4 dames. 2 zwarte, 1 grijze en 1 wit RO.
De 2 grootste (grijze en een zwarte) had ik in de al bestaande groep geplaatst (stom achteraf, doe ik ook nooit meer), en de 2 kleinste apart in een hok. Gister avond hoorde ik de eerste hatsjoe, van een van de zwarte muisjes die 'apart' zat . vanmorgen vond ik het albino meisje erg stilletjes en die zat zielig in de vermicelli doos te zitten en ook zij snottert een beetje. Ik heb de 2 weer uit de grote groep gevist en ze met zn 4en binnen in de woonkamer gezet. Het is hier warmer dan de ruimte waar ze stonden, dus hopelijk knappen ze op.

het grijze meisje heeft een bultje op dr zij, het voelt echter niet hard maar meer als vocht. Zij heeft in de andere groep gezeten vannacht. kan dit van een vechtpartijtje zijn? Ik heb ze nagekeken toen ik ze kocht en ik weet 90% zeker dat die bult er niet zat! ze zagen er ook gezond uit en snotterde daar echt niet, anders had ik ze niet meegenomen.

Naar de dierenarts is geen optie voor mij, kan ik iets doen om ze weer okay te krijgen of is dit gewoon einde oefening?

Phedora

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 22-08-15
Leeftijd : 37
Woonplaats : Velsen Noord

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Saskia1982 vr sep 04, 2015 8:48 pm

He bah zeg, het zit je ook niet mee! Sad

Voorlopig zou ik het even goed aankijken, een beetje warmte kan al veel verschil maken.
De verhuizing kan best wel wat stress veroorzaken en dan hebben ze wat minder weerstand.
Het bultje zou ik ook even een paar dagen aankijken of het binnen een paar dagen weg trekt.

Als de dierenarts geen optie is dan moet je er rekening mee houden dat het voor kan komen dat je een muis uit zijn/haar lijden moet kunnen verlossen (of iemand kennen die dat voor je doet)..
Helaas is het geen zeldzaamheid bij muizen dat je voor dit soort keuzes komt te staan.
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Phedora vr sep 04, 2015 8:59 pm

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik hoop dat het stress van de verhuizing is en ze weer snel opknappen, ik vind het best sneu.
ze hebben gelukkig geen dikke vieze oogjes, geen korstjes aan de neus,of wat dan ook. Alleen af en toe niezen dus. ze scharrelen gelukkig wel rond en witje zit ook niet meer zo zielig in het doosje zoals vanmorgen.

Zou het ze helpen om andere bodembedekking te geven? ze zitten nu op zaagsel, ik heb een restje hemperade gehad van iemand en ik heb houtkorrels in huis (voor de kattenbakken). iets anders kan ik morgen halen eventueel, maar dan moet het hok wel verschoont natuurlijk, nog meer stress.

Ik heb ergens iets gelezen over dat tijm goed zou zijn voor luchtweg problemen, heeft iemand hier ervaring mee? Want dan ga ik morgen op zoek naar een tijmplantje Smile (of iets anders, als er een gouden tip is Smile )

De bult kijk ik zeker nog aan, als niet snel kleiner wordt dan wordt ze inderdaad uit haar lijden verlost.
Ik had gehoopt dat ik nog lang niet voor die keuze zou komen te staan, maar wat moet dat moet. ziek laten zijn vind ik absoluut geen optie!


Phedora

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 22-08-15
Leeftijd : 37
Woonplaats : Velsen Noord

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Gaze vr sep 04, 2015 10:35 pm

Gerrum. Bisolvon in het water wil nog wel eens helpen bij niesen/reutelen. Zaagsel is te stoffig voor muizen en kan wel een oorzaak hiervan zijn.
Gaze
Gaze

Aantal berichten : 99
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Phedora vr sep 04, 2015 10:55 pm

Hoestsiroop kan ik morgen halen! de suikervrije variant neem ik aan? Hoeveel moet ik dan door het water doen? Is een druppeltje rechtstreeks geven niet effectiever? ze zijn absoluut niet schrikkerig of bang voor mn handen, oppakken gaat makkelijk. tenzij ze het ontzettend vies vinden (ik wel in elk geval) zou dat moeten lukken

Ik weet dat de algemene mening over zaagsel is dat het te stoffig zou zijn, ik vind het alleen frappant dat 3 van de 4 dan niezen. Alleen de zwarte dikkerd (en zwanger, vermoed ik) lijkt nergens last van te hebben. De andere groep muizen niezen ook niet en hun zitten ook op zaagsel. Maar wat ik al zei, ik wil ze best over zetten op iets anders om te kijken of dat ze helpt, ik vraag me alleen af of de stress van het verschonen het dat waard is.

Phedora

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 22-08-15
Leeftijd : 37
Woonplaats : Velsen Noord

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Gaze vr sep 04, 2015 11:18 pm

Ik weet niet zeker of het suikervrij is maar ik heb iig de volwassen variant.
Op het oude forum stonden ook verhoudingen maar helaas kan ik dat niet meer terugvinden.. op kleineknaagdieren.nl staat:

Bij verkoudheid:
Een verkoudheid kan komen door tocht, stress of stof. Bij een muis kun je dit horen doordat hij reutelt.
- Bisolvon
- 4 ml Bisolvon® elixer voor volwassenen 1,6 mg/ml + 96 ml water;
- 8 ml Bisolvon® elixer voor kinderen 0,8 mg/ml + 92 ml water;
- 3 ml Bisolvon® oplossing voor kinderen 2 mg/ml + 98,5 ml water.


Ik heb in het begin die hoeveelheden wel aangehouden maar nu giet ik gewoon een beetje in het water.

Wat zaagsel betreft, heb ik hier zelf geen ervaring mee. Wel heb ik bij mijn eigen muizen gemerkt dat sommige nou eenmaal zwakker zijn en sneller ziek worden dan anderen..
Gaze
Gaze

Aantal berichten : 99
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Phedora vr sep 04, 2015 11:53 pm

Bedankt voor de verhoudingen, ik ga het morgen gelijk halen en geven

Phedora

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 22-08-15
Leeftijd : 37
Woonplaats : Velsen Noord

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Phedora za sep 05, 2015 5:30 pm

Ik heb vannacht nog even lopen zoeken en ik had nog wel gedroogde tijm, daar heb ik een beetje van in een bakje in de kooi gezet en ze hebben hier lekker van gesnoept.
Vanmiddag de hoestdrank gehaald en een zakje kamille bloesem meegenomen.
Tijm plantjes kon ik dus nergens vinden, gedroogd lijkt me ook okay. Beetje kamille in het bakje erbij gedaan, hoestdrank door het water.... ik hoop dat ze snel opknappen.

Hier zijn de snotneusjes

4 nieuwe muisjes, en ziek. 4zvp79

Phedora

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 22-08-15
Leeftijd : 37
Woonplaats : Velsen Noord

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Phedora za sep 05, 2015 10:36 pm

ze zijn weer wakker en rond aan het keuvelen. de 3 kleurtjes lijken op te knappen maar bij witje heb ik gereutel gehoord Sad
het grijze meisje heeft net even over mn hand en arm geholt, maar ze wilde niet lang genoeg stil zitten om dr bultje beter te inspecteren. Het ziet er in elk geval niet groter uit dan gister, maar ook niet echt kleiner. Ik kon geen wondjes ontdekken dus ik hou mn hart vast. tis zon lief ding.

Phedora

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 22-08-15
Leeftijd : 37
Woonplaats : Velsen Noord

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van nieki zo sep 06, 2015 11:54 am

hoop ook echt dat t de stress is en dat het beter word, even aankijken nog en als dit niet afdoende is, kun je ook probiotica poeder door t water doen, hier bij de da verkocht als av-poeder, maar miscchien heb je het al in huis voor jezelf.. Wink beterschap
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Phedora zo sep 06, 2015 2:28 pm

Voor mezelf haal ik wel eens yakult, maar dat zullen de muisjes niet mogen denk ik ivm melk product. Het drogisterijtje hier in het dorp verkoopt wel probiotica dacht ik, daar kan ik wel langs huppelen. Mag dit tegelijk met de hoestdrank door het water?

Ik denk dat het wishfull thinking is, maar toen grijsje net op mn hand zat vond ik het bultje wel kleiner lijken..
Sowieso ben ik blij dat ze wel gewoon lekker doenerig zijn en niet alleen maar zielig in een hoekje zitten. Dat lijkt me een goed teken.

Is het verstandig om vandaag of morgen al te verschonen? in verband met bacterien en herbesmetten enzo.

Phedora

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 22-08-15
Leeftijd : 37
Woonplaats : Velsen Noord

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Phedora zo sep 06, 2015 9:55 pm

Hiephoi, geen gereutel gehoord vandaag en de niesjes worden ook zeldzamer cheers

Phedora

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 22-08-15
Leeftijd : 37
Woonplaats : Velsen Noord

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Saskia1982 zo sep 06, 2015 10:00 pm

Wat fijn om te horen zeg Very Happy
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Phedora ma sep 07, 2015 3:02 am

Nog een voorzichtige hiephoi! Volgens mij is het bultje weg bij grijsje, als ik er met mn vinger overheen ga voel ik in elk geval niets meer. Ook als ze zich uitrekt is het niet meer te zien. Het zat halverwege haar rug/zij aan de linkerkant. Ik heb haar even gefilmd op mn hand, misschien zien jullie dingen die ik niet zie.


Phedora

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 22-08-15
Leeftijd : 37
Woonplaats : Velsen Noord

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van nieki ma sep 07, 2015 1:00 pm

goed nieuws, dor t kleine beeld zie ik niet iets vreemd, wel levendig zou ik zeggen.
hou t nog maar in de gaten maar zo te horen gaat t steeds beter, ook een voorzichtige hiephoi van mijn kant Wink
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Phedora wo sep 09, 2015 5:44 pm

ja ik heb alleen maar mn telefoon om mee te filmen, niet de beste kwaliteit. Fotos gaan beter, maar stil zitten is niet hun sterkste kant Very Happy

Ik ben 100% zeker dat het bultje weg is! Ze zijn alle 4 goed levendig, af en toe hoor ik nog wel een niesje, maar dat zal moeten slijten? In elk geval geen gereutel meer. De niesjes klinken best schattig trouwens.
De hoestdrank in het water vonden ze wel heel vies, sinds dat er niet meer in zit drinken ze veel meer.
Ik ben blij! Smile

Phedora

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 22-08-15
Leeftijd : 37
Woonplaats : Velsen Noord

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van nieki za sep 12, 2015 12:30 pm

top zeg, houden zo
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

4 nieuwe muisjes, en ziek. Empty Re: 4 nieuwe muisjes, en ziek.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum