Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kooi of terrarium

+3
Saar
Saskia1982
Marjolijn
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kooi of terrarium - Pagina 2 Empty Re: Kooi of terrarium

Bericht van Marjolijn za jul 09, 2016 9:37 pm

Hoi Amanda! Met de 7 dwergen gaat het volgens mij wel goed Wink Tam maken doe ik vooral mbv het geven van eten: iets lekkers wat ik klein kan maken (stukje droog brood of een zonnebloempitje of stukje fruit) en in stukjes kan aanbieden. Ze moeten het dan tussen mijn vingers uit pakken. Er zijn er een aantal waaronder de moeder van het stel (ze is nog steeds groter dan het kleine grut) die dat inmiddels min of meer gemakkelijk doet, maar een paar blijven doodsbang wanneer ze mijn hand maar zien of ruiken, dan vluchten ze echt weg. Maar ik blijf het proberen hoor, op een dag gaan ze eraan wennen en gaan ze misschien overstag.
Doekje dat naar mij ruikt heb ik nog steeds niet in de bak gelegd, vergeet ik steeds, maar dat ga ik een dezer dagen wel nog doen.
Verder heb ik de deurtjes wel eens (expres) openstaan en een paar vinden het dan altijd leuk om over de kooi heen te wandelen en nieuwsgierig rond te kijken. Tijdens die gelegenheid pak ik ze ook voorzichtig op en laat ze dan even over mijn hand en arm lopen - wat ze duidelijk doodeng vinden maar ik blijf het gewoon herhalen in de hoop dat dit, net als dat met de hand voeren, op een dag een normale gang van zaken voor ze wordt.

Het is toch erg jammer dat ze allemaal wit zijn, het is daardoor onmogelijk om ze van elkaar te onderscheiden en ze te kunnen volgen per individu. De moeder noem ik Mumsie, gewoon omdat ze (nog) anders is dan de anderen, en dat geeft toch meteen een band, wat ik dus heel leuk vind I love you

Ik ben bezig om die duna - waar ik het eerder over had maar die een te wijde tralieafstand heeft - geschikt te maken als vakantie-/weekendkooi. Wanneer ik wel eens een paar dagen weg moet, dan neem ik ze toch het liefste mee en dan zitten ze in zo'n duna ook onderweg veilig en tochtvrij. Ik zoek dus een fijn gaas of geperforeerde stalen plaat (hierboven was Saar die schreef dat ze dat voor haar terrarium heeft) die ik bovenop die tralies kan vastzetten. Echter, muizengaas kan ik nergens anders dan op een grote rol van minstens 10 meter lang krijgen, en die geperforeerde stalen platen zou ik eigenlijk eerst eens willen zien voordat ik mijn keuze (er zijn verschillende soorten) maak. Helaas tot nu toe alleen webshops met weinig voorbeeldfoto's tegengekomen Neutral Dus als iemand daarvoor nog een tip heeft, dan houd ik mij aanbevolen!

Marjolijn

Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 30-05-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Kooi of terrarium - Pagina 2 Empty Re: Kooi of terrarium

Bericht van Saar zo jul 10, 2016 10:31 pm

Misschien eens bij een bouwmarkt kijken voor geperforeerd staal? Daar hebben wij het vandaan Smile
Fijn dat het goed gaat met je muisjes!

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Kooi of terrarium - Pagina 2 Empty Re: Kooi of terrarium

Bericht van Miesmuis ma jul 25, 2016 11:42 am

Ha Marjolijn, bedankt voor de tip over de gerbilshop met kooien, wat een leuke site! Ik ben al langer op zoek naar een glazen kooi. Sinds kort woon ik samen en mijn partner ziet de hoge parkietenkooi waar ik etages in heb gemaakt niet zitten. Is een muizenwalhalla natuurlijk maar alles valt natuurlijk door de tralies en ja, je ruikt het. Met deze kooien mogen mijn muizen in de huiskamer staan, perfect!

Miesmuis

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 25-07-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Kooi of terrarium - Pagina 2 Empty Re: Kooi of terrarium

Bericht van Marjolijn ma jul 25, 2016 7:54 pm

Hoi Miesmuis, wat goed dat je via die gerbilshop link je geschikte muizenverblijf hebt gevonden! Bevalt het (foto?!), of zijn het nog plannen die je hebt...?
Het is in ieder geval veel leuker om de muizen om je heen te hebben in de ruimte waar je het grootste deel van je tijd doorbrengt I love you

Ik ben achteraf gezien erg blij met die Ferplast Karat (combinatie van glas met traliegedeelte) die ik heb kunnen aanschaffen; tralies zijn toch ook erg leuk voor de muisjes om te kunnen klimmen en ook om voldoende frisse lucht te hebben - hoewel ik van meerdere mensen (ook op dit forum) hoor dat een ruimschoots geperforeerd stalen dak of traliedeksel op een terrarium echt voldoende is. En je hebt dan idd ook minder stank Wink


Marjolijn

Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 30-05-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Kooi of terrarium - Pagina 2 Empty Re: Kooi of terrarium

Bericht van Miesmuis wo jul 27, 2016 12:30 pm

Nou Marjolijn: ik heb het terrarium al gekocht, wordt binnenkort bezorgd. Dat ze niet kunnen klimmen door afwezigheid van tralies was voor mij ook een zwaar punt! Ik zal veel trappetjes plaatsen. Wellicht sloop ik tralies uit de oude kooi en plaats die er in. Ze hebben ontzettend leuke speeltjes op die site. Ben helemaal weg van die graaftoren. Heeft iemand ervaring met dit speeltje? Is het ook geschikt voor muizen?

Miesmuis

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 25-07-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Kooi of terrarium - Pagina 2 Empty Re: Kooi of terrarium

Bericht van Likelieke vr dec 30, 2016 5:08 pm

Marjolijn schreef:Hopelijk stel ik mijn vraag op de goeie plek (subforum)  Smile
Omdat ik nog aan het houden van muizen ga beginnen, en me o.a. op dit forum aan het inlezen ben maar hier geen topic over kan vinden, vroeg ik mij af of er zoiets als een regel of voorkeur bestaat voor een type huisvesting. Ik lees dat muizen erg gevoelig voor tocht zijn, maar een terrarium is mss wel heel erg afgesloten van buitenlucht?
Wat zijn jullie ervaringen, en bestaat er zo'n ongeschreven regel?
Ik heb een Terrarium en heb er een deksel van gaas op gemaakt. Alleen moet je ze niet in de zon zetten.... Ik heb ook een tralie kooi. Als je een grootte tralie kooi wilt raad ik de Fun Area Leon aan hij is heel groot met 3 verdiepingen. En fijne trappetjes. Ik raad minder ventilatie en klimmogelijkheid.  Very Happy Smile
Likelieke
Likelieke

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 28-12-16
Leeftijd : 20
Woonplaats : Dreumel

Terug naar boven Ga naar beneden

Kooi of terrarium - Pagina 2 Empty Re: Kooi of terrarium

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum