Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Benauwdheid, pompende ademhaling.

4 plaatsers

Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Amandavd vr sep 16, 2016 9:08 am

Hoi allemaal,

Ik zit met een probleempje. Een van onze muisjes heeft sinds gisteren weer een pompende ademhaling. Dit heeft ze een keer eerder gehad toen het een aantal dagen zo warm bleef, toen was het na een dag weer over. Nu had ze het gisteravond weer en vanmorgen ook. Ze is wel alert en eet en drinkt goed. Ik wilde eigenlijk nog een dag afwachten en anders morgen naar de DA maar onze heeft morgen geen spreekuur. Ik twijfel enorm omdat ze dus de vorige keer na een dag weer beter was en wil haar niet onnodig stress geven als het niet hoeft, maar wat als ze nu iets anders heeft?

Wat vinden jullie?

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van nieki zo sep 18, 2016 11:22 am

heeft ze t alleen bij warm weer? zo ja verkoeling in de bak dmv een bevroren flesje of koel element in een doek/washandje oid , dan voelt t niet meteen te koud aan en kunnen ze niet onbeschermd er tegen aan liggen.
zo nee, gevalletje astma oid . overleg even telefonisch met de da

hoe is t nu? iig sterkte en beterschap
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Amandavd zo sep 18, 2016 12:56 pm

Gisteren is mijn zus die dierenarts is even langs geweest, ze kwam haar honden brengen omdat ze dit weekend weg gingen. Zij heeft geluisterd en zei dat Arti in ieder geval flink verkouden was. Ze heeft samen met mij een bisolvon dosering gemaakt voor in een spuitje om te geven in de bek, daarnaast nog wat multi vitaminen in het eten. Ze dacht dat naar de dierenarts gaan teveel stress zou opleveren.

Vandaag gaat het al een stuk beter, ze oogt fitter en actiever, poetst minder en lijkt zich beter te voelen. Ik heb nu de bisolvon in het drinkwater gedaan want het spuitje wil ze niet meer haha. Verder laat ik haar veel met rust. Mijn zus komt straks de honden ophalen en dan kijkt ze nog een keer. En anders haal ik morgen ab bij mijn zus.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Saar zo sep 18, 2016 4:12 pm

Reutels gaan eigenlijk zelden vanzelf over, dus mocht ze (of een ander) het nog eens krijgen kun je eigenlijk gelijk al bisolvon gaan geven door het water (dosering per zoveel ml staat volgens mij in de bijsluiter/op het doosje).
Fijn dat ze zich nu in ieder geval beter voelt, sterkte verder! Smile

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Amandavd ma sep 19, 2016 9:48 am

Dat zal ik voortaan inderdaad doen! Las hier op het forum ongeveer 1 ml bisolvon op 25 ml water. Het reutelen is al bijna weg maar fit is ze nog niet, 's morgens voelt ze zich beter dan in de avond. Ik ga wat meer slaapplekken in de kooi zetten zodat ze ook wat rust kan nemen van de rest want daar zitten wat druktemakers tussen.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Amandavd di sep 20, 2016 8:03 am

Het gaat weer een stuk minder. Heb haar nu apart gezet omdat ze slaag kreeg van een paar van de jongere muizen. Ga AB voor haar regelen.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van nieki di sep 20, 2016 10:46 am

handig zo'n zus... ;-) jammer dat t nu weer wat minder is. AB zal wel gaan helpen succes
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Amandavd wo sep 21, 2016 7:11 am

Dankjewel, het heeft alleen niet meer mogen baten. Gisteravond voelde ze koud aan etc, ik heb het nog geprobeerd met een kruikje maar helaas. Ik ga haar zo missen, zij was altijd vrolijk, hartstikke tam, kwam meteen naar je toe, altijd lief. Ik had haar zo graag willen helpen, voel mij schuldig. Had misschien dingen anders aan moeten pakken.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van nieki wo sep 21, 2016 11:43 am

ach nee, wat sneu
ja missen doe je ze altijd..... en jezelf niet schuldig voelen, je hebt gedaan wat je kon doen, tuurlijk wil je ze helpen, en dat heb je gedaan, liever met een andere afloop.

dit is een leerproces voor de volgende keer, hoewel dat weer een moeilijk moment is en wie weet weer heel anders.

voel je niet schuldig en sterkte met dit verlies
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Amandavd wo sep 21, 2016 3:05 pm

Dankjewel Nieki, dit was inderdaad een leerproces. Ik ga haar erg missen, was zo'n leuke muis, een uit duizenden.

Ik hou de rest nu strak in de gaten, zag bij twee andere kringen om de ogen maar ik zie ze niet overdreven wassen/krabben dus twijfel of ik voor mijt zal behandelen of de weerstand proberen te verbeteren.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Saar do sep 22, 2016 12:09 am

Ach wat jammer! Maar je hebt in ieder geval je best gedaan. Muisjes zijn helaas nou eenmaal niet zo sterk Sad
Zolang ze niet krabben zou ik nog even niks doen. Ik heb ook vaak dat er iets aan de hand blijkt te zijn en dat het dan de volgende dag weg iw Rolling Eyes

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Amandavd vr sep 23, 2016 7:22 am

Heb je helemaal gelijk aan, maar ik begin nu toch te twijfelen, lijkt of ze meer krabben en eentje heeft die twee kringen en de neus is ook wat kaler... Zondag is de kooi weer aan de beurt dus misschien dat ik toch behandel voor mijt.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Amandavd za sep 24, 2016 8:53 pm

Welke middelen kan ik eventueel gebruiken voor ondersteuning? Ik doe nu druppels van Beaphar op het eten

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van nieki di sep 27, 2016 12:13 pm

als ik het zo hoor, een mijt behandeling. door t water kun je ook pro-biotica poeder gebruiken, (goed voor de weerstand) ook wel av-poeder genoemd bij mijn dierenarts. heb er goede resultaten mee, ik en de kat gebruiken t ook, (alleen dan in grotere hoeveelheden) dus je kunt het voor iedereen gebruiken.... ;-)

succes weer
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Amandavd di sep 27, 2016 4:26 pm

Heb ze inderdaad opnieuw voor mijt behandeld! Ga jullie eerdere advies daarvoor aanhouden. Die pro-biotica, waar kan ik die kopen?

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van nieki wo sep 28, 2016 12:12 pm

natuurvoedings winkels in grote hoeveelheid, (pot min 60 capsules) moeilijker te verkrijgen in poedervorm... wel duur maar daar heb je een keuze in. en let op t merk, moet wel goed zijn, laat je goed informeren.

bij mijn dierenarts is het poeder los te krijgen (av-poeder) een klein beetje in een potje, een paar euro.
voor muisjes heb je niet veel nodig, een tipje van een theelepeltje door t drinkwater.
ik gaf t aan elke muis, kan geen kwaad, net zoals wij yakult, karnemelk of zuurkool eten, daar zit t oa ook in.
succes met je zoektocht
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Amandavd wo sep 28, 2016 12:45 pm

Dankjewel, ga er mee aan de slag!

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Marjolijn za okt 08, 2016 2:34 am

Alsnog sterkte met het verlies van je speciaaltje, Amanda Crying or Very sad
Misschien als je meteen met antibioticum was begonnen dat ze het nog gehaald had Sad

Hoe behandelen jullie muizen tegen mijt, met van die pipetjes Ivermectine uit de dierenwinkel?

Marjolijn

Aantal berichten : 31
Registratiedatum : 30-05-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van nieki zo okt 09, 2016 1:00 pm

soms een injectie bij de da (dierenarts) met strongholt, in de winkel is het spul minder sterk, t kan ook werken, en soms niet.
altijd uitproberen, goede info vragen en voelen wat t beste bij de muisjes past.
da is uiterste noodzaak bij mij.
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwdheid, pompende ademhaling. Empty Re: Benauwdheid, pompende ademhaling.

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum