Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

JEUK! Muisje blijft maar krabben. Al 3 mijtenkuren + DA geweest

2 plaatsers

Ga naar beneden

JEUK! Muisje blijft maar krabben. Al 3 mijtenkuren + DA geweest Empty JEUK! Muisje blijft maar krabben. Al 3 mijtenkuren + DA geweest

Bericht van Miesmuis vr aug 25, 2017 11:38 am

Ik heb twee muizen: Dille en Tijm. Van oorsprong voedermuizen. Ze zijn nu 1 jaar en hebben goede gezondheid. Tot ongeveer 1,5 mnd geleden Tijm ging krabben in haar oren. Breidde zich uit naar beneden. En nu krabt ze haar hals kapot. Ze heeft al 3 mijtenkuren gehad en ik ben naar de DA geweest. Die kon onder de microscoop geen mijten vinden. Kreeg antibiotica + anti-jeukzalf. Dat zalfje was chemisch en dat mocht ze natuurlijk niet te veel oplikken.. Ben met alles na een week gestopt wegens gebrek aan resultaat. En het dagelijks toedienen veroorzaakte ook veel stress bij Tijm. Bovendien was haar vacht dan zo'n rommeltje dat ze de verdere dag bezig was met haar vacht, waarbij natuurlijk ook weer gekrabt werd.

De DA vermoedde overigens dat ze ooit mijt heeft gehad, maar dat het krabben nu een soort reflex is geworden. Ik zie haar echter, ook terwijl ze slaapt af en toe krabben.

Hoewel Dille zich zorgzaam opstelt en haar veel verzorgt merk ik de laatste tijd dat zij liever apart gaat liggen omdat zij ook wakker wordt van het gekrab Sad .
Vraagje: wie heeft hier ervaring mee? En wie weet iets homeopatisch, druppels of een verzachtende thee ofzo? Daar wil ik haar dan mee inwrijven. (Geen olie want dat is een ramp!) Ik merk dat ze er wel van geniet als ze wordt drooggewreven met een zachte handdoek.

Miesmuis

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 25-07-16

Terug naar boven Ga naar beneden

JEUK! Muisje blijft maar krabben. Al 3 mijtenkuren + DA geweest Empty Re: JEUK! Muisje blijft maar krabben. Al 3 mijtenkuren + DA geweest

Bericht van nieki di aug 29, 2017 12:09 pm

ehm honingzalf, ken ik homeopatisch, en ik had ook een muisje waar niets meer hielp, maar die was zo tam dat ik haar bij mij hield, en iedere keer als ze wilde krabben, gaf ik een zetje oid. heel tijdrovend maar ze knapte wel op.

de handdoek is natuurlijk ook lekker om even gekieteld te worden, lijd ook af. honingzalf is echt verzachtend, kun je zelf ook voor wondjes gebruiken. pas op met toevoeging van lavendel dit kan jeuk veroorzaken/allergie

succes en beterschap
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

JEUK! Muisje blijft maar krabben. Al 3 mijtenkuren + DA geweest Empty Re: JEUK! Muisje blijft maar krabben. Al 3 mijtenkuren + DA geweest

Bericht van Miesmuis za sep 02, 2017 12:53 pm

Hoi bedankt voor je bericht. Is dit erg plakkerig/vettig? Is dit overigens gewoon bij de drogist te verkrijgen, en zo ja welk merk raad je me aan?

Miesmuis

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 25-07-16

Terug naar boven Ga naar beneden

JEUK! Muisje blijft maar krabben. Al 3 mijtenkuren + DA geweest Empty Re: JEUK! Muisje blijft maar krabben. Al 3 mijtenkuren + DA geweest

Bericht van nieki za sep 02, 2017 7:18 pm

ja t is een beetje plakkerig en t muisje zal t ook misschien wel op willen likken.... Wink kan geen kwaad, t is dunner dan de honing zelf, echt een zalfachtig spul. ik had t toen bij de da (dierenarts) gehaald.
sommige dierenwinkels hebben t ook en misschien bij de apotheek en drogist, zoek maar op internet zou ik zeggen waar t bij jou in de buurt te verkrijgen is.
succes en beterschap voor t kleintje
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

JEUK! Muisje blijft maar krabben. Al 3 mijtenkuren + DA geweest Empty Re: JEUK! Muisje blijft maar krabben. Al 3 mijtenkuren + DA geweest

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum