Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vakantie, hoe doen jullie dat?

+5
Denise
bastet
LiefKonijntje
Saskia1982
Mutt
9 plaatsers

Ga naar beneden

Vakantie, hoe doen jullie dat? Empty Vakantie, hoe doen jullie dat?

Bericht van Mutt vr mei 29, 2015 10:45 pm

Hoihoi,

De zomervakantie komt er weer aan en dan is het weer tijd om een oppas te zoeken voor het vee, zo ook voor de muizen.
Nu is er normaal iemand die ook kippen doet en mijn muizen dan ook van hun natje en droogje voorziet.
Dat ging afgelopen kerst voor 10 dagen prima.
Alleen houdt de oppas niet heel erg van de kleine knagers, maar met een tactisch geplaatst voerbak en waterflesje aan de buitenkant durfde ze het wel aan, waar ik haar natuurlijk erg dankbaar voor was. Toen lukte dat zonder verschonen prima met back2nature in de Savic Knaagdierenkooi Habitat XL. Nu gaan wij aankomende zomer 3 weken weg en zit ik met het probleem dat ik haar echt niet kan vragen om ook de bak te verschonen.
Drie weken vind ik echt te lang om niet te verschonen, dus dat wordt nog even rondvragen.

Dus ik vroeg me dat hoe doen jullie dat?
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie, hoe doen jullie dat? Empty Re: Vakantie, hoe doen jullie dat?

Bericht van Saskia1982 vr mei 29, 2015 11:41 pm

Wij gaan eigenlijk al jaren nooit langer als een lang weekend weg, dat is precies de tijd die we kunnen overbruggen door extra voer en groenvoer te geven..
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie, hoe doen jullie dat? Empty Re: Vakantie, hoe doen jullie dat?

Bericht van LiefKonijntje za mei 30, 2015 8:10 am

De laatste keer dat ik op vakantie was geweest was ook zo 10 dagen. Toen heeft mijn beste vriendin de muisjes eten gegeven. Zij is nergens bang van.

Denk toch dat je iemand zult moeten vinden die ook de boel wilt verschonen. Succes met de zoektocht!
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie, hoe doen jullie dat? Empty Re: Vakantie, hoe doen jullie dat?

Bericht van bastet za mei 30, 2015 9:55 am

Omdat ik naast de muizen nog honden en andere dieren heb, regel ik meestal dat een bekende bij mij in huis op de beestjes past, meestal mijn zusje ofzo. Wel zijn we tot nu toe max 1 week weggeweest zodat ze de muizenbakken niet hoeven te verschonen, zou ik diegene ook niet willen aandoen om 20 bakken schoon te maken tongue
Ik weet niet hoeveel muizen je hebt, maar in sommige pensions kun je ook knaagdieren brengen.

bastet

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie, hoe doen jullie dat? Empty Re: Vakantie, hoe doen jullie dat?

Bericht van Denise za mei 30, 2015 11:31 am

Vroeger toen ik nog drie muisjes had en twee ratten nam ik de hele bende mee als ik een week weg ging. We gingen dan naar de camping en daar konden ze gewoon makkelijk mee naar toe. Als we een weekend weg gaan krijgen ze allemaal genoeg voer, vers water en controleer ik ze. Ook controleer ik ze als ik weer thuis kom om te zien hoe ze het weekend door zijn gekomen. Ze komen altijd goed het weekend uit, precies zoals ze er in gaan Razz

Laatst ging ik een mid-week weg en dan krijgen ze ook gewoon een bulk voer en water. Maar als we langer dan een mid-week weg gaan dan gaan ze óf mee of vraag ik iemand uit de straat die vroeger ook onze kipjes verzorgde Smile

Voor de zomervakantie wordt het nog even kijken hoe ik dat ga regelen.. Ik heb inmiddels iets meer dan drie muizen en ik kan op de camping geen 6 kooien kwijt zoals ik nu heb. Dus dan komt er een 'strenge selectie'. Voor degene waar ik geen verdere plannen mee heb wordt er een nieuw huisje gezocht.
Denise
Denise

Aantal berichten : 68
Registratiedatum : 24-05-15

https://www.facebook.com/dbmousery?ref=hl

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie, hoe doen jullie dat? Empty Re: Vakantie, hoe doen jullie dat?

Bericht van Xandra B. zo mei 31, 2015 6:53 pm

Ik ga nooit op vakantie.

Xandra B.

Aantal berichten : 201
Registratiedatum : 24-05-15
Leeftijd : 54
Woonplaats : Wormerveer (Zaanstad)

http://xandra-s.favorietje.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie, hoe doen jullie dat? Empty Re: Vakantie, hoe doen jullie dat?

Bericht van Marjan zo mei 31, 2015 7:48 pm

Vorig jaar zijn we met zijn allen voor een week op reis geweest en hebben we de sleutel van het huis aan mijn collega gegeven. Die is dan een paar keer langsgekomen om eten en drinken te voorzien.
In september ben ik 3 weken weg en dan wordt het wrs de mama die ze eten en drinken geeft. Alleen nog zien voor de koten te kuisen, want 3 weken is wat lang om ongekuist te laten. En kuisen dat ziet de mama niet zitten Very Happy
Marjan
Marjan

Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 25-05-15
Leeftijd : 36
Woonplaats : Melsele

https://www.facebook.com/mouserykyoshi?ref=hl

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie, hoe doen jullie dat? Empty Re: Vakantie, hoe doen jullie dat?

Bericht van Chantal di jun 02, 2015 10:01 am

Als ik langer dan een paar dagen weg ben dan zoek ik altijd iemand die mijn beesten eten wil geven.
Ik heb er teveel om ze ergens onder te brengen dus meestal doet mijn moeder of broertje dat.
Chantal
Chantal

Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 27-05-15
Leeftijd : 35
Woonplaats : Almere

http://mouse-mania.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie, hoe doen jullie dat? Empty Re: Vakantie, hoe doen jullie dat?

Bericht van Tamartje wo jun 10, 2015 9:23 pm

Dit jaar ga ik zelf één week weg en dan zijn mijn ouders thuis (mijn vader vindt de muizen ook wel heel erg leuk Very Happy) en we gaan met z'n allen ook nog een week weg en dan komt mijn oma (ook om de katten te verzorgen).

Tamartje

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 24-05-15
Leeftijd : 25

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie, hoe doen jullie dat? Empty Re: Vakantie, hoe doen jullie dat?

Bericht van Mutt wo jun 24, 2015 1:48 pm

Ik kan ze gelukkig bij een vriendin brengen die het heel leuk vond om op mijn dames te passen Smile
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie, hoe doen jullie dat? Empty Re: Vakantie, hoe doen jullie dat?

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum