Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoppen of niet

4 plaatsers

Ga naar beneden

Stoppen of niet Empty Stoppen of niet

Bericht van Gaze di sep 08, 2015 11:22 pm

Hoi allemaal,

Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met mijn muizenhobby. Ik had 3 tamme muisjes buiten in een doosje in de regen gevonden en heb toen besloten deze te houden als huisdieren. In de loop van de tijd heb ik daar nog 4 muizen aan toegevoegd en uiteindelijk had ik dus er 7.  Ik ben altijd ontzettend blij geweest met mijn muizen, maar pf wat worden ze vaak ziek. Is de een net beter dan is de volgende wel weer ziek..

Nu ben ik sinds deze week op het punt dat ik nog 2 muizen over heb van deze 7 muizen en het ziet er naar uit dat ook ook een van deze niet lang meer heeft.. Uiteindelijk zal ik dus nog mijn laatste muisje over houden en zit ik met het dilemma of ik nog muizen wil gaan houden of toch een nieuw thuis voor mijn laatste muisje moet gaan zoeken.

Nu is mijn vraag aan jullie, hoe jullie dit ervaren? Worden jullie muizen ook zo vaak ziek? Of heb ik gewoon veel pech gehad..
Ik wil niet stoppen met de muisjes, maar ik ervaar het als behoorlijk stressvol en niet leuk om steeds weer voor zieke muisjes te moeten zorgen en vraag me dan ook af of dit bij jullie ook het geval is.
Gaze
Gaze

Aantal berichten : 99
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen of niet Empty Re: Stoppen of niet

Bericht van Saskia1982 wo sep 09, 2015 7:11 am

Ik heb in het verleden ook een tijd zoveel ellende gehad bij de muizen, ben toen zelfs een jaar muisloos geweest daardoor.
De laatste jaren gaat het gelukkig prima, natuurlijk wel eens iets wat niet goed gaat maar daar ontkom je haast niet aan als je grotere aantallen muizen houd, maar over het algemeen blijven de muizen gezond en halen een mooie leeftijd.
Helaas blijft het gewoon een diersoort waarbij je sneller dit soort dingen mee maakt als bij andere dieren..
Zo heb ik bij de dwerghamsters vrijwel nooit nesten die mis gaan, diertjes die onverwachts zonder duidelijke oorzaak dood gaan, mijten, reutelaars, gezwellen.. (De laatste twee heb ik inmiddels gelukkig ook al heel lang niet meer bij de muizen meegemaakt)
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen of niet Empty Re: Stoppen of niet

Bericht van nieki wo sep 09, 2015 11:25 am

je ontkomt er niet aan als je muizen houdt... helaas de ene muis is sterker dan de andere, en ja dat geeft veel verdriet.
op een gegeven moment vond ik het ook teveel worden, maar ik heb doorgezet, gewoon omdat ik ook mooie momenten had. maar stoppen met muisjes is echt niet erg hoor, de kriebels komen vanzelf weer ... of niet, even rust kan wel schelen. sterkte ermee
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen of niet Empty Re: Stoppen of niet

Bericht van Xandra B. wo sep 09, 2015 12:19 pm

De 2 die je nu nog hebt,zijn dat die met de oormijt?

Xandra B.

Aantal berichten : 201
Registratiedatum : 24-05-15
Leeftijd : 53
Woonplaats : Wormerveer (Zaanstad)

http://xandra-s.favorietje.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen of niet Empty Re: Stoppen of niet

Bericht van Gaze vr sep 11, 2015 12:33 pm

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er nog steeds niet over uit, twijfel ontzettend.

En nee deze muizen hebben geen oormijt.
Gaze
Gaze

Aantal berichten : 99
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen of niet Empty Re: Stoppen of niet

Bericht van Xandra B. vr sep 11, 2015 7:12 pm

Dus die met oormijt is niet meer?

Xandra B.

Aantal berichten : 201
Registratiedatum : 24-05-15
Leeftijd : 53
Woonplaats : Wormerveer (Zaanstad)

http://xandra-s.favorietje.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen of niet Empty Re: Stoppen of niet

Bericht van Gaze za sep 12, 2015 9:39 pm

ik heb de muis met oormijt laten inslapen, de oormijt verdween maar er kwamen wondjes op het gezicht voor in de plaats. Anti mijt spray hielp niet, dus waarschijnlijk is dit toch iets anders is geweest, de dierenarts kon ook niet zeggen wat het was en wilde me nog een ander sterker middel voor katten laten proberen om dit tegen te gaan, maar ik heb haar toch laten inslapen omdat het er echt niet goed (en pijnlijk) uitzag.
Gaze
Gaze

Aantal berichten : 99
Registratiedatum : 30-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen of niet Empty Re: Stoppen of niet

Bericht van Xandra B. za sep 12, 2015 9:41 pm

Tja,dat is dan de juiste beslissing.

Xandra B.

Aantal berichten : 201
Registratiedatum : 24-05-15
Leeftijd : 53
Woonplaats : Wormerveer (Zaanstad)

http://xandra-s.favorietje.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoppen of niet Empty Re: Stoppen of niet

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum