Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Omvallende muis

3 plaatsers

Ga naar beneden

Omvallende muis Empty Omvallende muis

Bericht van Bart1 wo jan 20, 2016 9:43 pm

Beste muizenliefhebbers,

Ik heb een muisje dat ongeveer anderhalf jaar oud is.
Ze is altijd een heel nieuwsgierig atletisch en behendig muisje geweest.

Sinds een maand of twee heeft ze aan één oog een ontsteking, dusdanig dat ik mijn vermoedens heb dat ze aan dat oog deels blind is.
Dit had verder geen gevolgen op haar gedrag, behalve dat ze niet reageerde als je haar van die kant benaderde.

Twee dagen geleden ging het echter mis.
Opeens werd ze minder behendig, ze leek een beetje uit te glijden, niks ernstigs in eerste instantie. Tot dat ze een paar uur later gewoon iedere keer omviel als ze liep. Ze valt nu letterlijk om naar de zijkanten als ze loopt. Ze wil nog steeds overal op klimmen maar valt er dan weer af. Heel zielig Sad.
Als ze omvalt dat draait ze rondjes in het zaagsel en dat ziet er, om het juist te beschrijven, nogal spastisch uit. Ze lijkt ook moeite te hebben met eten. Als ik haar een beetje pindakaas geeft doet ze daar ook opeens veel langer over (echt 5 keer zo lang dan normaal).


Mijn vraag. Heeft iemand hier ervaring mee? Of weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Wat zouden jullie doen in dit soort situaties?

Mvg Bart

Bart1

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 18-06-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Omvallende muis Empty Re: Omvallende muis

Bericht van Bart1 wo jan 20, 2016 10:30 pm

Ze heeft ook haar andere oog ontstoken,

Ze loopt mank en met haar kopje over de vloer

Bart1

Aantal berichten : 3
Registratiedatum : 18-06-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Omvallende muis Empty Re: Omvallende muis

Bericht van Saar do jan 21, 2016 3:17 pm

Het lijkt mij duidelijk dat er iets niet goed zit, dus ik zou naar de dierenarts gaan. Wink
Ik weet dat bij een middenoorontsteking ze ook gaan kantelen. Dan liggen ze redelijk op hun zij en houden hun kopje scheef. Vanwege evenwichtsproblemen gaan ze draaien als je ze bijvoorbeeld oppakt. Doet ze deze dingen? Ik weet niet hoe muizen zijn voor zo'n ontsteking ontstaat, dus misschien heeft ze dit. MOO's zijn te verhelpen met antibiotica.

Anders denk ik toch aan iets in haar hersenen, zoals een tumor. Je kan proberen met een klein lampje in haar ogen te schijnen om te zien of ze pupilreflex heeft. Zo niet dan zijn het sowieso haar hersenen, maar ik denk dat een DA dat het beste kan bepalen.

Conclusie: ik zou snel een dierenarts opzoeken. Succes!

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Omvallende muis Empty Re: Omvallende muis

Bericht van nieki vr jan 22, 2016 1:01 pm

een ontsteking moet je eigenlijk gelijk behandelen, dus ik zeg ook, naar de dierenarts of uit z'n lijden halen.

sterkte en succes ermee
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Omvallende muis Empty Re: Omvallende muis

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum