Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Muis ontsnapt....

+2
Saskia1982
Mutt
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Muis ontsnapt....

Bericht van Amandavd za apr 09, 2016 8:09 am

Hoi allemaal,

Vanmorgen bij het voeren miste ik een muis. De hele kooi nagezocht maar hij zat er echt niet in. Ja shit, en nu? Wij hebben de aquarium deksel aangepast met gaas maar de kans dat hij daar door heen gegaan is, is wel erg klein. Alleen waar is die dan? We hebben de hele onder verdieping overhoop gehaald, onder de banken, kasten, stoelen etc gekeken. Voorraadkast overhoop gehaald. Als muislief onder de deur is gekropen is er een kans dat de katten hem gepakt hebben, maar dan zouden we toch iets moeten vinden...

Muissie, waar ben je? pale

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Mutt za apr 09, 2016 11:38 am

Oei, wat naar Crying or Very sad
Ik weet dat iemand op het forum ooit toen haar muis was ontsnapt nestjes/huisjes met de geur van de kooi had neergezet op bepaalde plekken en dat ze zo uiteindelijk de ontsnapte muis weer terugvond.
Er kan niet iets zijn gebeurt in de kooi?

Sterkte.
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Saar za apr 09, 2016 1:03 pm

Wat voor gaas heb je? 1 bij 1 cm is al genoeg om te kunnen ontsnappen.
Ik hoop dat je hem vind!

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Amandavd za apr 09, 2016 7:18 pm

Mutt, dankjewel, ook voor de tip, dat ga ik vanavond maar eens proberen, tot op heden nog geen spoor. We hebben de gehele onderverdieping gepoetst maar geen spoor.

Saar, het gaas is inderdaad ongeveer een bij een, ze kunnen alleen niet richting de deksel klimmen. De muis moet dus omhoog gesprongen zijn, een dikke 10-15 centimeter overbruggen daarbij en dan dus terwijl ze hangend aan de deksel hing zich door het gaas gewurmd hebben,

Onze katten zitten nu ook in de woonkamer waar het aquarium staat maar ze reageren nergens op dus we vermoeden dat de muis wellicht via de oude meterkast naar de buren is gegaan als de niet meer in huis is.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Saskia1982 za apr 09, 2016 7:58 pm

Muizen moet je zeker niet onderschatten, 15 cm is een peulenschil voor ze Wink
Ik hoop dat je jouw muis snel weer terug heb..
Hou er wel rekening mee dat als ze de truc om te ontsnappen door hebben dat de tweede keer ook geen enkel probleem meer is..
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Amandavd za apr 09, 2016 8:02 pm

Dan heb ik ze inderdaad onderschat. Morgen maar een tweede laag gaas erover heen leggen zodat de gaten smaller worden.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Saar za apr 09, 2016 9:58 pm

Je kan ook een geperforeerde plaat gebruiken, heb ik ook. Zo'n gat is misschien 5 mm, daar kunnen ze zeker niet door.

Hier staan wat voorbeelden:
http://spirofil-averinox.nl/productgroepen/geperforeerde-media/

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Amandavd zo apr 10, 2016 8:46 am

Nou we hebben hem! Dankzij onze kater.

Gisterenavond inderdaad iets van een holletje neer gelegd met eten en vanmorgen zag ik dat het eten op was. Maar geen spoor van eventuele resten etc onder de bank.

Ik zat op de bank tv te kijken en toen viel het mij op hoe onze kater maar rond de bank bleef sluipen en zoeken. Ik weer onder de bank kijken maar niks. Toen stond ik op en zag ik ineens de muis tussen de kussens van de bank zitten, recht onder mijn kater die gelukkig alleen maar keek. Toen de muis gevangen na enkele kussens weg te halen.

Mijn vriend gaat zo met de deksel aan de gang. Pfff, nu de bank goed stofzuigen want heb de resten van het eten gevonden.

Bedankt voor de tip Saar!

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Saskia1982 zo apr 10, 2016 10:28 am

Wat fijn dat je hem weer heb zeg Very Happy
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Mutt zo apr 10, 2016 10:35 am

Altijd fijn een goede afloop Very Happy
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Amandavd zo apr 10, 2016 11:02 am

Dankjewel, we waren inderdaad echt opgelucht. Voelde mij echt schuldig tegenover het beestje. Ze is ook meteen weer opgenomen in de groep, die moesten wel even flink snuffelen en wassen. Mijn vriend dacht dat we haar nooit meer terug zouden vinden maar dankzij onze kater is dat toch gelukt. We hebben meteen de deksel aangepast. Pfff.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Saar zo apr 10, 2016 11:19 am

Gelukkig is ze weer terug! Toch handig zo'n kat Wink

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Amandavd wo apr 13, 2016 8:53 am

Madame heeft weer de benen genomen, ik snap er niks van. Het gaas is gehalveerd dus max .5 mm nu. En toch weer ontsnapt.

Ze liet zich net weer rond de bank zien maar toen verdween ze weer, heb alle kussens opzij gehaald maar zie haar nergens.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Saar wo apr 13, 2016 9:01 am

Ik had ook eerst 2 lagen gaas op elkaar, maar het is heel lastig om dat dicht op elkaar te houden. Wellicht heeft ze de boven laag gewoon wat omhoog geduwd en is ze er tussendoor gefloept. Ik zou toch voor iets dat lijkt op die platen gaan. Daar kan ze Ă©cht niet tussendoor.
Misschien kun je ook even een foto maken van je deksel op het hok? Dan kunnen we zien of er niet nog iets mis is.
Veel succes met het opnieuw vangen!

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Amandavd wo apr 13, 2016 9:06 am

Ja dat zou ook nog kunnen, maar eigenlijk hebben we op verschillende plekken het gaas aan elkaar gemaakt met tie-rips, rondom geplakt met tape, en ze kunnen al niet naar boven klimmen.

Zal straks eens een foto maken. Maar zo snel mogelijk een terrarium bestellen want hier word ik niet goed van. Ik heb echt geen tijd om elke dag muizen te vangen met mijn her tentamens.

EDIT:

Gelukkig heb ik haar weer kunnen vangen. Ik zat op de bank in kleermakerszit mijn cracker te eten, toen kwam ze het hoekje van de bank omgelopen, kroop ze onder mijn been door en over het kussen omhoog en toen kon ik daar bij de staart pakken. Ze keek mij ook echt zo aan van, ah SHIT.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Saar wo apr 13, 2016 9:54 am

Fijn dat je haar weer hebt!
Heb je een tijdelijk hokje waar je haar en eventueel de rest in kunt houden tot je een vervangend hok hebt gevonden?
Zoals Saskia al zei, als ze eenmaal de truc doorhebben lukt het een 2e keer zeker. Onderschat muizen niet Wink

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Amandavd wo apr 13, 2016 10:10 am

Ik heb een transportbak maar daar kunnen ze niet echt in rondrennen etc, daar kunnen net een bakje voor te drinken en te eten in en that's it. Ook een beetje zielig maar dit is ook niet fijn want elke keer pleurt ze bijna een meter twintig omlaag uit de kooi.

Vanavond als vriendlief thuis is eens overleggen wat we doen. We wilde namelijk met de slangenman een design terrarium maken, maar zolang kunnen we niet wachten natuurlijk.

Ja het is een aantal dagen goed gegaan maar toch weer gelukt dus nu gaat het haar zeker weer lukken.

We hebben al 2 bijna 3 jaar muizen in die kooi gehad en nooit geen enkel probleem gehad, zelfs niet toen het enkel gaas was. Ik denk dat het bij deze door de naam komt, zo avontuurlijk heb ik ze nog nooit gehad. Razz Razz

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Mutt do apr 14, 2016 11:09 am

Transportbakje is net ideaal, maar misschien wel even een veilige tussenoplossing, desnoods een grote curverbox (waar je dan natuurlijk even kleine gaatjes in boort). Ik weet niet of het een optie is om de afstand tot de deksel te verkleinen? Hoewel ze nu het trucje wel kent.
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Amandavd vr apr 15, 2016 8:19 pm

Ze gaan nu wanneer wij er niet zijn in de transport bak en wanneer wij thuis zijn mogen ze in de grote kooi Ik ben veel thuis op dit moment en zo kunnen ze toch hun benen strekken. Probeer mogen een afspraak te maken om een terrarium te bestellen.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Amandavd ma apr 18, 2016 10:21 am

Nou, ze zitten dus sinds vrijdag avond in de transport box 's nachts, en overdag wanneer wij thuis zijn in de gewone kooi. Dit ging goed, tot ik vanmorgen de volgende foto's kreeg van mijn vriend.

Muis ontsnapt.... 20160418_074047_zpsybcfkb7n

Muis ontsnapt.... IMG-20160418-WA0000_zpskyzkecmf

Gelukkig hebben we woensdag een afspraak bij de slangenman voor een terrarium.

Wat een muis!!

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van nieki ma apr 18, 2016 11:08 am

hahaha wat een slimpie
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Amandavd ma apr 18, 2016 12:13 pm

Ja zo eentje heb ik nog nooit gehad. In dat hoekje stond het voerbakje dus dat gaan we verplaatsen. Zou mij niks verbazen als ze morgen of overmorgen ook daar uit ontsnapt.

Terwijl het helemaal geen schuwe muis is, gaat ook rustig op mijn hand zitten, reageert goed op mijn stem. Gewoon drang voor avontuur haha.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Saskia1982 ma apr 18, 2016 3:42 pm

Zo word je lekker bezig gehouden..
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Amandavd do apr 21, 2016 5:13 pm

Ja nogal, inmiddels zitten er aan beide kanten 2 gaten, wat we ook proberen het lukt haar toch. Terrarium is besteld, twee tot drie weken tijd maar dan zijn we wel meteen klaar.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Amandavd zo apr 24, 2016 9:13 pm

Inmiddels weer een paar dagen verder. Aan beide kanten zijn gaten geknaagd waardoir vanmorgen weer een muis ontsnapt is. Dit keer een andere. Potverdorie. Deze zat in de pizzafoos die we gisterenavond uit luiigheid niet hadden opgeruimd. Makjelijk te pakken dus. Maar wat nu?

Transportkooi gemaakt in zoverre dat kan en besloten de dames 's nachts maar te scheiden. Helemaal niet mijn ding maar ik raak langzamerhand wanhopig. De muis die uit de kooi ontsnapt zit samen met een vriendinnetje in de transportkooi en de dame die ontsnapte uit de transport kooi zit met een vriendinnetje in de gewone kooi.

Nu hopen dat die twee weken gauw om zijn.

Amandavd

Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 26-03-16

Terug naar boven Ga naar beneden

Muis ontsnapt.... Empty Re: Muis ontsnapt....

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum