Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Herkent iemand dit (bij overleden muis)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Herkent iemand dit (bij overleden muis) Empty Herkent iemand dit (bij overleden muis)

Bericht van Daniel89 vr apr 01, 2016 8:41 pm

Hallo iedereen,

Zojuist zag ik dat mijn muisje van meer dan 2 jaar oud was overleden. Ik merkte maandag al dat ze koud aanvoelde en ze leek een soort epileptische aanval te hebben dus het kwam niet uit de lucht vallen.

Wat ik wel raar vind is dat de dode muis een soort opgezwollen buik leek te hebben, maar toch leek ze heel plat van de zijkant. Ook is het buikje vrij nat.
Ik vond haar in een vogelhuisje met de kop er net uit en andere muisjes lagen nog op haar te slapen. Het dode muisje stonk enorm (kan komen omdat ze er al een tijdje lag want ik was de hele dag werken).

Omdat ik niet hoop dat er een rare besmettelijke ziekte in het hok is vraag ik me af of jullie zon buik bij een dode muis herkennen?

Ik zet de fotos hieronder in een spoiler omdat het niet echt een smakelijk gezicht is.
Spoiler:
Daniel89
Daniel89

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 06-07-15
Leeftijd : 33
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Herkent iemand dit (bij overleden muis) Empty Re: Herkent iemand dit (bij overleden muis)

Bericht van Mutt za apr 02, 2016 10:50 am

Ik herken het niet van toen ik Qappu aantrof.
Kan het vocht geweest zijn (misschien een bloeding gehad)?
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Herkent iemand dit (bij overleden muis) Empty Re: Herkent iemand dit (bij overleden muis)

Bericht van Daniel89 zo apr 03, 2016 2:14 am

Mutt schreef:Ik herken het niet van toen ik Qappu aantrof.
Kan het vocht geweest zijn (misschien een bloeding gehad)?

ja/nee
Daniel89
Daniel89

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 06-07-15
Leeftijd : 33
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Herkent iemand dit (bij overleden muis) Empty Re: Herkent iemand dit (bij overleden muis)

Bericht van nieki zo apr 03, 2016 11:07 am

ik herken t wel, t is de ouderdom van het beestje . hoe ouder de muis hoe meer je dit ziet, het lichaampje is niet zo jong meer, en t hartje heeft het lang volgehouden.

het is al ontbinding v/h lichaampje , en gewoon proces, nergens zorgen over maken, het is geen besmettelijke ziekte.
het is inderdaad geen smakelijk gezicht, enne sterkte met t verlies
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Herkent iemand dit (bij overleden muis) Empty Re: Herkent iemand dit (bij overleden muis)

Bericht van Daniel89 zo apr 03, 2016 1:11 pm

nieki schreef:ik herken t wel, t is de ouderdom van het beestje . hoe ouder de muis hoe meer je dit ziet, het lichaampje is niet zo jong meer, en t hartje heeft het lang volgehouden.

het is al ontbinding v/h lichaampje , en gewoon proces, nergens zorgen over maken, het is geen besmettelijke ziekte.
het is inderdaad geen smakelijk gezicht, enne sterkte met t verlies

Bedankt voor je geruststellende antwoord.
Ik vond het vreemd dat het buikje zo dik en kaal was en dat het lichaampje al zo stonk. Had het nog nooit gezien bij vorige dode muisjes.
Daniel89
Daniel89

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 06-07-15
Leeftijd : 33
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Herkent iemand dit (bij overleden muis) Empty Re: Herkent iemand dit (bij overleden muis)

Bericht van nieki di apr 05, 2016 10:46 am

kan mij voorstellen, enne graag gedaan
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Herkent iemand dit (bij overleden muis) Empty Re: Herkent iemand dit (bij overleden muis)

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum