Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mousery Mouse Mania - Almere (Flevoland)

Ga naar beneden

Mousery Mouse Mania - Almere (Flevoland) Empty Mousery Mouse Mania - Almere (Flevoland)

Bericht van Chantal wo mei 27, 2015 9:55 am

Fokker
Naam: Chantal
Plaats: Almere (Flevoland)
Ervaring: In 2011 kreeg ik mijn eerste muisjes. Helaas uit de dierenwinkel, toen nog niet beter wetend. Al snel ging het kriebelen en ben ik na heel veel lezen op zoek gegaan naar fokgeschikte muizen. Ik ben toen uitgekomen bij zilvervos en tricolor muizen. Al die vlekjes waren natuurlijk erg leuk om mee te fokken.
Uiteindelijk had ik een groot muizenbestand en fokte ik o.a. zilvervos, tricolor, tan en lakenvelder. Allemaal erg leuk maar ik had al snel door dat als je je echt ergens op wilde richten dat dat dan uit 2 of 3 kleuren en/of tekeningen moest bestaan.
Uiteindelijk raakte ik geïnteresseerd in de hereford muis. Ik vond het een uitdaging om hiermee te beginnen omdat de tekening niet gezond was en er vrij weinig voorkwamen in Nederland. Uiteindelijk mijn eerste herefords weten te bemachtigen en een start gemaakt met mijn eigen lijn.
Hiernaast was mijn interesse in de rumpwhite tekening ook gewekt. Ook een tekening die bekent stond als ongezond en weinig voorkomend. Uitdaging nummer 2 Very Happy
Persoonlijk vind ik het erg leuk om met deze tekeningen te werken. Het is een uitdaging om een goede tekening te fokken maar de gezondheid en de bouw van de muizen niet uit het hoog proberen te verliezen. Dit is de reden waarom ik deze 2 tekeningen nog steeds fantastisch vindt en ik veel plezier heb in het fokken met deze muizen.

Mousery

Naam: Mousery Mouse Mania
Tekeningen: Hereford en Rumpwhite in diverse kleuren (o.a. zwart, choco, rood, sable, blauw, agouti, champagne, duifgrijs, siamees etc.)
Aanbod: Als er aanbod is wordt dit vermeld op mijn website en eventueel op het forum
Prijs: € 5,- per muisje, ongeacht geslacht. (met uitzondering van moeilijk fokbare kleuren)
Bijzonderheden: Ik ben een hobbyfokker die in eerste instantie fokt om mijn eigen dieren te verbeteren en mijn lijnen te kunnen aanvullen. Muisjes die worden aangeboden zijn geselecteerd op gezondheid en bouw en worden pas met minimaal 6 weken verkocht. Voor aanbod maar ook voor informatie kunnen jullie mij altijd benaderen.
Website: mouse-mania.weebly.com
Email: Chantal_808@hotmail.com

Hereford:
Mousery Mouse Mania - Almere (Flevoland) 6085433_orig
Mousery Mouse Mania - Almere (Flevoland) 8600791_orig
Mousery Mouse Mania - Almere (Flevoland) 1484311_orig

Rumpwhite:
Mousery Mouse Mania - Almere (Flevoland) 5792036_orig
Mousery Mouse Mania - Almere (Flevoland) 6715718_orig
Mousery Mouse Mania - Almere (Flevoland) 3519174_orig
Chantal
Chantal

Aantal berichten : 55
Registratiedatum : 27-05-15
Leeftijd : 35
Woonplaats : Almere

http://mouse-mania.weebly.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum