Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hedgery of the High Moors' egels

+7
Amandavd
Mutt
Saskia1982
VeraDeMuis
Bloempju14
Nina82
Xandra B.
11 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth di jul 28, 2015 4:48 pm

Sinds 2011 vang ik al Witbuikegels op, maar sinds oktober 2014 zijn we ook eindelijk begonnen met fokken.
Veel inlezen, veel discussieren met andere fokkers en inmiddels 3 mentoren en 9 collega fokkers rijker hebben we nu 3 mannen en 3 vrouwen in bezit, met een nestje die we rond 14 augustus mogen verwachten (de derde inmiddels al).

Helaas veel tegenslag gehad. Witbuikegels zijn relatief nieuw als huisdier en kennen veel gezondheidsproblemen, vooral rondom het fokken. Het eerste nestje is de moeder van overleden toen de kleintjes 4,5 weken oud waren. Gelukkig nét oud genoeg om zelfstandig te eten, dus ze hebben het alle drie gered en na autopsie bleek dat er geen genetisch defect was. Dus alle drie fokgeschikt en zelf één mannetje gehouden. Vader van het nestje Link is er nog steeds en ondanks zijn hardnekkige karakter geeft hij dit gelukkig niet door aan zijn kindertjes Very Happy
Hedgery of the High Moors' egels 11043233_1403234256650734_3073823411472516209_n_zpsxeh0aaxm

Het mannetje wat we uit het nest gehouden hebben heet Archie. Zijn stamboomnaam is eigenlijk "Namastés Dr. Archibald Hopper" maar dat is gelijk zo'n mond vol he. Hij is geboren op 16 maart 2015. Hij is een super lief, nieuwsgierig, actief mannetje dat maar wat graag overal mee heen gaat in zijn draagtasje.
Hedgery of the High Moors' egels DSC01175_zps1az4qzin

Zijn broer Alex woont inmiddels in Arnhem en zijn zusje Aurora woonde in Den Haag. Zij is echter weer teruggekomen vorige maand vanwege allergie van de eigenaar en wij hadden na tegenslag wel weer wat vrouwelijk schoon nodig, dus waarom dan niet terug he. Aurora is wat meer verlegen, maar vooralsnog erg vriendelijk. Wel een stuk minder aanhankelijk dan haar broertje.
Hedgery of the High Moors' egels DSC01127_zpshnw9hcea

Het tweede nest kwam van Idefix en Mili. Twee kleintjes en vanaf het begin al problemen. Melkproductie kwam niet op gang, dus de eerste drie dagen heb ik de kleintjes zelf moeten voeden. Gelukt, met moeite, maar wel gelukt.. Toen de kleintjes 2 weken oud waren ging het echter weer mis en zijn beide kleintjes overleden. Moeder Milli is verhuisd als huisdier (komt vanmiddag echter weer terug omdat het niet ging bij de nieuwe eigenaar) en Idefix hebben we nog. Idefix mag 19 augustus voor twee weken samenwonen met Aurora voor een nieuw nestje. Milli blijft voor altijd buiten de fok en zal een nieuw thuis krijgen op den duur. Idefix is een zwarte man met een groot stamboom en komt uit een hele stabiele lijn uit Duitsland. Vandaar dat we hem nog niet uit de fok hebben gehaald, eerst kijken of het nest met Aurora dan wel goed gaat..
Hedgery of the High Moors' egels FB_IMG_1430173349504_zpszkt9xr4j

Dan hebben we nog Hazel (stamboomnaam Hazel Grace). Zij is op dit moment hartstikke zwanger van Archie en is 14 augustus uitgerekend. Heel spannend, want van beide kanten is het stamboom niet bijster lang. Bij egels is dat vrij normaal, omdat stamboomregistratie niet zo heel erg doorgevoerd is nog. De achtergrond van Archie kennen we natuurlijk wel persoonlijk, maar van Hazel niet. Erg benieuwd! Vooral qua kleuren ben ik heel benieuwd wat er uit zal komen, genetica is nog onbekend, maar meestal durf ik wel een gokje te wagen. Bij dit nest zit er echter zo veel achter dat alles mogelijk is, haha.
Hedgery of the High Moors' egels FB_IMG_1430173354282_zpsrrpqjzhv

En onze kleinste spruit is Lily Page. Ze heeft geen stamboom en gezien ze van een handelaar af komt is het niet ondenkbaar dat haar ouders of grootouders van wilde afkomst zijn, gezien de handel vanuit Nigeria nog steeds erg goed loopt. Van haar weten we dus letterlijk niks, behalve haar geboortedatum. Niet heel vreemd bij een vrij nieuwe huisdiersoort. Ze is geboren op 25 mei 2015, dus nog maar 9,5 week oud als ze donderdag bij ons komt wonen.
Hedgery of the High Moors' egels 11758930_1072099462815400_994084278_n_zpsoxg1lbc9

Dan hebben we dus nog Milli die als huisdier een nieuw thuis zoekt (foto's komen nog) en we hebben nog een opvanger die hier al drie maanden zit, net genezen is, maar nog steeds geen uitzicht heeft op een nieuw thuis. Haar naam is Anna en vermoedelijk is ze net 2 jaar (ze kunnen tot 8 jaar worden). Haar foto's komen ook nog.


Laatst aangepast door juuth op wo feb 10, 2016 11:22 am; in totaal 1 keer bewerkt
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Xandra B. di jul 28, 2015 5:22 pm

Wauw! Mooie dieren!
Hoe ga jij om met de naderende positieflijsten en andere wettelijke bepalingen?
En wat doe je al om het welzijn van deze diertjes te bevorderen?
Top dat je ook dieren terug neemt!

Xandra B.

Aantal berichten : 201
Registratiedatum : 24-05-15
Leeftijd : 53
Woonplaats : Wormerveer (Zaanstad)

http://xandra-s.favorietje.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth di jul 28, 2015 5:53 pm

Witbuikegels staan sinds januari op de positieflijst dus voor die soort hebben we gelukkig geen zorgen meer. Maar alle reserveerders zijn verplicht een foto te laten zien van hun verblijf, afmetingen door de te geven en moeten een enquete invullen voor ze kunnen reserveren. Dan weten we tenminste een beetje hoe we de mensen kunnen informeren. Ik heb daarnaast een website met informatie over de soort, waar heel erg veel op komt te staan, deze is dus nog niet af (simpelweg omdat de meeste dingen nooit onderzocht zijn en er nooit veldwerk is gedaan hierbij). Caresheet is tegenwoordig bij elke diersoort verplicht mee te geven (of andere vorm van schriftelijke informatie over de soort) en zit dus in het startpakket ook. Daarnaast zijn we altijd bereikbaar met whatsapp, facebook of mail.

Wat we doen om het welzijn te bevorderen is héél moeilijk uit te leggen omdat er weinig veldwerk en weinig onderzoek gedaan is naar deze dieren. Dus specifiek te werk gaan is heel lastig, omdat de dieren nooit genetisch onderzocht zijn en om dit te laten doen kost ongelooflijk veel geld. Dus in eerste instantie is het noodzaak om de omstandigheid te vinden waarin ze op constant gewicht blijven, goed in de vacht en huid zitten en met voeding om te zorgen dat ze geen diarree of opstoppingen krijgen. We weten dat ze tussen 22 en 25 graden het best doen, dus dat proberen we in de verwarmde kamer te handhaven. In elk geval nooit onder de 20 graden omdat ze dan kunnen overlijden (de soort kent geen winterslaap). Qua dieet is het makkelijk om te zeggen dat kattenbrokken de basis zijn, maar een verder dieet is nooit 100% vastgelegd dus is heel persoonlijk kijken hoe ze reageren op bepaalde groenten, vruchten en dierlijk voedsel (zoals bijv. pinky's). Om echt heel diep in te gaan op die vraag heb ik een volledig verslag nodig denk ik, maar ik kan wel zeggen dat we ondanks dat er nooit onderzoek is geweest, we langzaamaan een patroon vinden van wat er geaccepteerd wordt en waar ze het goed op doen.

Genetisch gezien is het gewoon dieren uit de fok halen die problemen veroorzaken. Overleden dieren op autopsie sturen (wat ook niet voor iedereen betaalbaar is, voor exoten betaal je al gauw drievoud in Nederland..)

Ik denk dat ik gemiddeld 24 uur per week met de egels bezig ben, puur vragen beantwoorden, excel rapporten vergelijken, stambomen maken, nestplanning, etc. Vooral excel rapporten is lastig. iedereen heeft een andere manier van werken en houdt de dingen anders bij. nu hebben we wel vooraf gemaakte bestanden, maar toch is het aardig puzzelen Razz Gelukkig zijn er internationaal ook veel fokkers die willen helpen en er tijd in steken, anders waren we nu nog niks verder gekomen.
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Xandra B. di jul 28, 2015 5:58 pm

Zo,nou ik krijg de indruk dat je er erg serieus mee bezig bent en dat stemt mij positief.
Ga zo door!

Xandra B.

Aantal berichten : 201
Registratiedatum : 24-05-15
Leeftijd : 53
Woonplaats : Wormerveer (Zaanstad)

http://xandra-s.favorietje.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 di jul 28, 2015 6:01 pm

Ik blijf het echt geweldige beesten vinden en ik bewonder ook dat je er zoveel tijd en energie erin steekt! Very Happy
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth di jul 28, 2015 7:07 pm

Haha ja je kunt het ook al wat langer volgen Saskia Razz
Maar ik zal hier denk ik wel wat meer posten dan hamsterforum, gezien ik nu ook weer muisjes heb Smile
hebben ook een hamster, maar niet echt de neiging om nu hele verhalen over hem te posten ofzo, eigenlijk, haha.

Zal voor de andere beestenboel zometeen ook nog een topic maken. Eerst nieuwe foto's maken Razz
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 di jul 28, 2015 9:30 pm

Ik kom ze inderdaad overal tegen, vind ik ook helemaal niet erg.
Vind het juist heel erg boeiend ook.
Wie weet komen ze hier ook ooit wel, maar het is niet echt een diersoort waar je "eventjes" aan begint. (Geen enkel dier is dat natuurlijk..)
Egels hebben toch wel wat meer specifieke eisen als een groepje muisjes oid.
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van LiefKonijntje di jul 28, 2015 9:36 pm

Ze zijn echt stuk voor stuk prachtig!! Ik ben wel benieuwd naar je website. Vind het altijd leuk om over een nieuw dier in te lezen.
LiefKonijntje
LiefKonijntje
Admin

Aantal berichten : 407
Registratiedatum : 22-05-15
Woonplaats : Middelburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth di jul 28, 2015 9:56 pm

Als ik even wat meer tijd heb zal ik de link van de websites die ik onderhoud wel een keer onder "Sites van leden" plaatsen Smile Vanavond of morgen misschien.
Ik post inderdaad op vrijwel elk forum wel over ze waar ik lid van ben en dat zijn er best veel Razz Maar ik merk wel dat er verschillend op gereageerd word. De meeste vinden het erg leuk en interessant, maar er zijn ook genoeg mensen die vinden dat ze in de natuur thuishoren (ze worden vaak verward met de verboden Europese egel, zelfs daardoor al eens klacht gehad van Marktplaats, haha)
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 di jul 28, 2015 10:07 pm

Ze vallen ook niet bepaald onder de gangbare huisdieren, er zullen ongetwijfeld heel veel mensen zijn die nog nooit gehoord hebben van egels als huisdier Wink
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth di jul 28, 2015 10:49 pm

Heel veel :p Krijg op Facebook geregeld te horen dat ik een dierenbeul ben en ik ze los moet laten in het bos, haha. Maar meestal als je uitlegt dat het exotische dieren zijn en speciale zorg nodig hebben wordt het wel redelijk geaccepteerd Smile
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van nieki wo jul 29, 2015 11:34 am

altijd leuk om ze te zien, je was op t vorige forum toch ook? t blijven bijzondere diertjes
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth wo jul 29, 2015 11:54 am

Klopt, welliswaar een stuk minder actief Razz
Ik ga morgen onze nieuwste aanwinst ophalen dus zal morgen wel even foto's maken van Anna en Milli, en gelijk even goede foto's van Lily Page, haha.
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth wo jul 29, 2015 2:01 pm

Milli is de jongste van de twee. Geboren op 27 mei 2014 en heeft al twee nesten gehad. Door problemen is ze echter niet meer fokgeschikt en dus wordt er een nieuw thuis voor haar gezocht. Ze is heel vriendelijk en vrij makkelijk, maar zoekt wel iemand die haar de tijd wil geven om te laten wennen. Dit zal minimaal een maand zijn. Ze is dus geschikt voor beginners, maar wel alleen als je haar de tijd wil gunnen om aan je te wennen. Hierbij wil ik je gerust tips geven en begeleiden, daar zijn we immers een fokker voor toch? Milli mag verhuizen voor €75.
Hedgery of the High Moors' egels DSC09501_zpsxwnkwpm7

Anna is onze opvangdame van ongeveer 2 jaar. Geboortedatum weten we niet, maar wel dat ze niet voor de fok is. Ze kwam hier met mijt, wormen en was te mager. Inmiddels zweeft ze rond de 350 gram en is ze uitbehandeld tegen mijt en heeft ze ook geen wormen meer. Wel heeft ze dagelijks nog een drupje olijfolie nodig over haar voer, die fles krijg je gewoon bij haar mee. Anna houdt niet van hanteren en is dus alleen beschikbaar als kijkdiertje. Natuurlijk kun je als je wilt proberen om haar verder te laten wennen aan mensen, maar we kunnen ons voorstellen dat Anna daar zelf niet zo op zit te wachten na haar achtergrond. in de drie maanden dat ze hier zit heeft ze al wel veel geleerd, maar hanteren blijft een regelrechte ramp, helaas. Wassen laat ze toe, en in een juist verblijf is ze in de avond redelijk actief. Anna mag verhuizen voor een goed huisje, omdat ze heel erg moeilijk plaatsbaar is.
Hedgery of the High Moors' egels Anna_zps01p5we9q

Beide dames verhuizen met een startpakket. Indien je nog nooit bij ons een egeltje gekocht hebt bevat deze een sample van Back2Nature, een kittenpakket van Fokker, een caresheet en een leuke verassing. Bij reservering wordt je altijd gevraagd naar je verblijf met de afmetingen, maar gezien de huisvesting weinig anders is dan de gemiddelde cavia maak ik me daar niet zoveel zorgen over hier (in principe is een caviahok met warmtelamp en loopwiel al aardig op de goede weg). Er wordt ook verlangd dat je een enquete invuld om te kijken of je geschikt bent en genoeg kennis hebt. We zijn niet zo moeilijk, informeren kan altijd en daarmee kunnen we je ook helpen Smile


^^ even de halve advertentie op andere fora gekopieerd.
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth do jul 30, 2015 9:59 pm

Lily Page is thuis gekomen Very Happy

Eerst nog een beetje grumpy en geen zin, maar ze warmde al snel op en wat leuke foto's kunnen nemen.
Zij is nu de vierde egel die vernoemd is naar een personage uit "Once Upon A Time" Very Happy
Hedgery of the High Moors' egels DSC01659_zpslo13vl14
Hedgery of the High Moors' egels DSC01675_zps64csddgg
Hedgery of the High Moors' egels DSC01685_zpskjt6qlbc
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 vr jul 31, 2015 12:25 am

Wat een geweldig beestje Smile
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Nina82 di aug 04, 2015 7:06 pm

Wat leuk zeg! Very Happy
Nina82
Nina82

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 04-06-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Gent

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth di aug 11, 2015 1:56 pm

Inmiddels heb ik gisteren Hazel haar "kraamkamer" ingericht Smile
Ze is vrijdag uitgerekend, dus hier moet ze het 4 weken mee gaan doen. Gelukkig is ze niet zo'n smeerpeuk als de heren Razz
Afwachten wanneer ze gaat bevallen dus Very Happy Ik hoop stiekem dat ze bevalt vóór we op vakantie gaan, en anders dan hoor ik het vanzelf van de oppas Smile Die heeft gisteren een rondleiding gehad met wat er gebeuren moet (en het moet opgeschreven worden want was toch te veel om te onthouden, haha) en die zou appen als ze geluidjes hoorde Razz
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 di aug 11, 2015 5:55 pm

Spannend zeg Very Happy
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van nieki wo aug 12, 2015 10:49 am

ja vind ik ook, spannend...
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth wo aug 12, 2015 10:55 pm

Toch even de fleece deken er uit gehaald bij Hazel :p Ze is nu echt knorrig en sjaggie en had ABSOLUUT geen zin vandaag, dus geen foto's.. Maar ze ligt nu tenminste wel fatsoenlijk in een huisje of slaapzak (wisselend) in plaats van continu onder de fleece bodem Razz Iets praktischer met kijken bij het nest straks. Smile
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth vr aug 14, 2015 11:13 am

ZENUWEN!!! Razz
Ze weegt 472 gram en is vandaag uitgerekend. Nog geen ukjes gespot vanochtend dus ik blijf haar vandaag af en toe even checken Very Happy Hoeveel het er zijn zien we toch pas wanneer we weer thuis zijn (en ook pas als Hazel het toelaat dat we kijken in het nest).
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 vr aug 14, 2015 12:32 pm

Ohhh wat spannend zeg!
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth zo aug 16, 2015 5:27 pm

Ze is gisteren bevallen! Smile we weten niet hoeveel, dat zien we na de vakantie wel Smile
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 zo aug 16, 2015 5:57 pm

Gefeliciteerd!!!
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum