Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hedgery of the High Moors' egels

+7
Amandavd
Mutt
Saskia1982
VeraDeMuis
Bloempju14
Nina82
Xandra B.
11 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar do jan 14, 2016 11:54 pm

Gaaf zeg! Gefeliciteerd met de nieuwe kleintjes Smile

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van nieki vr jan 15, 2016 12:16 pm

wat een beleving, en weer beschuit met muisjes... ehm egeltjes.... tja wat zeg je dan eigenlijk? Wink
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth vr jan 15, 2016 4:23 pm

Haha thanks Smile Ik denk gewoon beschuit met muisjes. Egeltjes eten wordt zo pijnlijk met al die stekeltjes Wink Razz

Helaas geen filmpje, maar wel een foto van een paar uur na de bevalling. ze lag nog na te puffen buiten haar nest, dus kon mooi even mee kijken. Later in de avond heeft ze de ukjes mooi versleept naar haar nest Smile

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 24mi26v
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 vr jan 15, 2016 6:12 pm

Blijft er maar apart uitzien als ze zo jong zijn, maar wel enorm schattig Very Happy
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van nieki wo jan 20, 2016 11:26 am

wat een frummels, twee centimeter ongeveer?
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth wo jan 20, 2016 12:01 pm

Mja 2-3 cm ongeveer. 10 gram Smile

Lily is gisteren ook bevallen, 1 kleintje.
Achja, gebeurd vaker met eerste nestjes, dus dat kleintje blijft lekker bij ons Smile
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van nieki vr jan 22, 2016 12:58 pm

ukkies Wink
nieki
nieki
Moderator

Aantal berichten : 415
Registratiedatum : 24-05-15
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth zo jan 31, 2016 1:12 pm

Inmiddels zijn Hazel's kleintjes al een stukkie ouder Razz 2,5 week en allemaal alweer gereserveerd Smile

Hamantash of the High Moors, Chocolate pinto.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Dag%2016_zps26uya5cg

Heong Peng of the High Moors, Dark grey of Chocolte snip pinto.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Dag%2016_zpsku01mvcb

Hokey Pokey of the High Moors, Dark Grey of Chocolte pinto. Blijft wub
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Dag%2016_zpsdnoukeqz

Lily's ukje doet het ook goed Very Happy Ze blijft bij ons en ze is een Black óf een Salt&Pepper.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Dag%2011-1_zpsmtqmlu3y

En 20 februri is Thessa ook uitgerekend, dus er is een nestje met Snowflake op komst Very Happy Ik hoop stiekem op een White, maar dat gaan we zien Very Happy
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth wo feb 10, 2016 11:22 am

Fuji, 58 gram, Blijft wub
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 DSC00498_zpsdlpb3jrh

Hamantash, 44 gram, verhuisd naar Den Haag.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Dag%2026_zpsps9fhs8i

Heong Peng, 54 gram, verhuisd binnen Hoogeveen.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Dag%2026_zpsgrudo75w

Hokey Pokey, 56 gram, Blijft wub
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Dag%2026_zpskfk0f5lt

Thessa is inmiddels 50 gram aangekomen dus ik ben benieuwd! Very Happy
Voor de mensen die het opviel, ik ben inderdaad van hedgerynaam verandert Razz Zal dat ook nog even doorvoeren in de topictitel enzo, haha.
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 wo feb 10, 2016 11:31 am

Wat zijn het toch een prachtige beestjes! Smile
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar wo feb 10, 2016 11:55 pm

Inderdaad wat een prachtige beestjes! Hoe gaat dat nou in de omgang? Zijn ze tam te krijgen en op te pakken als bijvoorbeeld een cavia?

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth do feb 11, 2016 1:29 pm

Ja ze worden vanaf 2 weken doorgaans opgepakt, soms eerder. Vanaf 3 weken krijgen ze dan echt banktraining Razz eerst 5 minuten en dan langzaam opbouwen. Met 8 weken zijn ze dan eigenlijk net zo tam als een gemiddelde hamster, maar ten grootte van een cavia Razz

Ik heb zelfs diverse egels die hun stekels niet meer gebruiken. Die hebben ze gewoon altijd plat liggen, omdat ze niet anders gewend In dan mensen die ze oppakken en aandacht geven, haha
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar do feb 11, 2016 7:15 pm

Maar ze vinden de aandacht ook echt leuk? Zou later namelijk best een "exotisch wezentje" willen en deze beestjes trekken toch goed mn aandacht :p

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth do feb 11, 2016 7:32 pm

Ja, het is wel echt van de egel afhankelijk, maar ik heb er een paar die echt elke avond voor de deurtjes staan te wachten, haha. Je mag me gerust een pb sturen als je wat meer info wilt of je wilt inlezen hoor Smile
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar do feb 11, 2016 11:52 pm

Bedankt voor het aanbod! Als ik me eenmaal inlees dan wil ik ook vaak gelijk alles leren, en aangezien ik nu druk muizen- en rattengenetica aan het leren ben wacht ik hier nog even mee Smile Maar ik ga je zeker onthouden! Voor nu hou ik dit topic gewoon goed in de gaten Very Happy (duurt ook nog een hele tijd voor ik mogelijk egels zou kunnen houden)

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth vr feb 12, 2016 1:27 am

Haha klinkt bekend hoor! Ik wilde graag inlezen over genetica bij Witbuikegels een jaar geleden en toen kwam ik er achter dat er überhaupt niks bekend was! Ja, er is ooit een kleine 15 jaar geleden iemand geweest die voor de lol een schema had gemaakt, maar volledig uit de duim gezogen...

Dus daar ben ik zelf maar me begonnen Razz Een andere liefhebster had haar twijfels over de werkelijke herkomst van Witbuikegels en op haar artikel mocht ik verder gaan breien. Haar artikel mag ik ook gebruiken voor mijn theorie over hun genetica, en dat is voor mij een groot voordeel geweest want daardoor ben ik nu een heel stuk verder dan ik voor mogelijk had gehouden Very Happy

Erg fijn en zeker ook nu ik de hulp er naast heb van Martin Braak, die me graag helpt met vragen over genetica als ik er zelf even niet meer uit kom Smile Hij heeft ook laten weten dat hij wel eens wil langskomen om foto's te maken. gezien ik zelf geen macrolens heb én geen ervaring met foto's voor een rasstandaard, ben ik daar ook wel heel blij mee Smile

Dus langzaam maar zeker komt er vorm in een centraal platform met internationale informatie over de soort, onder de noemer "The Hedgehog Program". Voor nu is het een platform waar ik gegevens verzamel over nestuitslagen. Voornamelijk omdat je met één hedgery en 9 dieren daarin niet heel ver komt, haha. Maar er wordt heel fijn op gereageerd en daar doe ik het voor Very Happy De hele Witbuikegel Wiki wil ik ook nog vertalen naar het Engels, zodat het echt een groot platform wordt Smile

En daarnaast zijn we bezig met een echte Nederlandse vereniging voor Witbuikegels, ondanks dat er nu nog zo weinig fokkers zijn dat het geen enkel nut heeft, wil ik op zijn minst een platform hebben waar Nederlandse liefhebbers ook terecht kunnen.

Tja, bezig bijtje :p Maar het is fijne afleiding naast de rest.
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar vr feb 12, 2016 8:05 am

Toch bijzonder dat jij dus een van de weinigen bent die daar aan werkt! Je bent een soort starter van het egel-houden Laughing Ben benieuwd hoe ver het is als ik eenmaal (misschien) aan egels zou beginnen Smile

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth vr feb 12, 2016 4:50 pm

Hahaha, nouja één van de weinigen ben ik inmiddels niet meer die er aan werkt Razz Inmiddels is het een dusdanig groot project dat fokkers over de hele wereld meewerken door het inzenden van nestuitslagen. Maar ik ben inderdaad wel één van de weinigen die er actief iets mee doet. Er is nog iemand in Amsterdam die ook heel veel doet (dankzij haar heb ik een verhaal over hun herkomst waar ik op verder kom breien) en in Washington is er iemand bezig met wetenschappelijk onderzoek over voeding, maar dat kon ze ook enkel realiseren omdat ze zelf student animal science is Smile Maar samen komen we een heel eind Very Happy

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar! De nieuwste nieuwtjes post ik toch in het topic over de Witbuikegel Wiki Smile
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar vr feb 12, 2016 6:37 pm

Ja er zullen er vast meer zijn die hier mee bezig zijn, maar door jou weet ik dat egels uberhaupt huisdieren zijn! Dus voor mij zijn het er niet zo veel haha. Breng je de egels ook wel is naar de exo? Heb er vorig jaar een paar gezien maar weet niet of die bij jou hoorden :p

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth vr feb 12, 2016 7:27 pm

Tot nu toe nog nooit gedaan, omdat ik best een lange wachtlijst had. Die begint nu (eindelijk) te slinken. Voor april zal ik nog geen egels hebben om mee te nemen, maar wellicht september of december Smile ik ben er in april overigens wel bij, meestal sta ik bij een paar specifieke fokkers. Zijn ook best wat broodfokkers daar op Exo met egels.
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth wo feb 17, 2016 2:40 pm

Inmiddels na de nieuwe naam, ook een nieuw logo Very Happy
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Facebook_zpstlul9cyq

De ukjes van Hazel zijn morgen 5 weken oud, dus ik heb ze vandaag op geslacht gescheiden Very Happy De mannen zitten nu samen en Heong Peng zit nog met mama. Zij zal straks samen zitten met Fuji en dan gaan de mama's Hazel & Lily weer terug naar de damesgroep Very Happy Kan wel merken dat het H1 nest niet uit mijn eigen bloedlijn komt, gelijk een heel stuk kleiner en lichter.

Hamantash, Algerian chocolate pinto man, verhuisd naar Den Haag.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Dag%2034_zpslshzsfqh

Heong Peng, Algerian chocolate pinto vrouw, verhuisd binnen Hoogeveen.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Dag%2034_zpsathvuddg

Hokey Pokey Algerian chocolate pinto man, blijft hier I love you Roepnaam: Lancelot.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Dag%2034_zpsgjvariw0

Ons kleine meisje uit het F1 nest wordt ook al groot en inmiddels is wel zeker dat ze toch écht een black pinto is. Leuk meisje om in de toekomst te koppelen aan Lancelot Very Happy Ze blijft dus bij ons wonen en gaat Guinevere heten.
Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Dag%2029_zpsyb2n2ds1
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saar wo feb 17, 2016 4:35 pm

Wat een schatjes I love you

Saar

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 05-10-15
Leeftijd : 26

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Mutt wo feb 17, 2016 4:37 pm

Grappig die worpjes met stekeltjes, hoewel ze nu al weer wat groter zijn natuurlijk Very Happy
Erg leuk om te lezen over je egels en hedgery!
Ik dacht trouwens dat egels ook alleen gehouden worden of kan allebei?
Mutt
Mutt

Aantal berichten : 101
Registratiedatum : 24-05-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Saskia1982 wo feb 17, 2016 5:42 pm

Mooi strak logo, ik hou wel van duidelijke niet te ingewikkelde logo's Wink
Saskia1982
Saskia1982
Admin

Aantal berichten : 594
Registratiedatum : 01-02-15
Leeftijd : 41
Woonplaats : Brielle

http://saskia1982.webs.com/

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van juuth wo feb 17, 2016 6:50 pm

Mutt schreef:Grappig die worpjes met stekeltjes, hoewel ze nu al weer wat groter zijn natuurlijk Very Happy
Erg leuk om te lezen over je egels en hedgery!
Ik dacht trouwens dat egels ook alleen gehouden worden of kan allebei?
Egels zijn inderdaad solitair, maar de vrouwen kunnen wel samen gehouden worden. Wel in een ruim verblijf met een oplettend oog en enkel als ze het vanaf jongs af aan gewend zijn. Ze zullen elkaar niet verwonden, maar je merkt gauw genoeg wanneer ze het niet op prijs stellen. Dan gaan ze aan de andere kant van het verblijf liggen slapen, ver weg bij de rest en zullen ze ook minder eten (en dus afvallen). We hebben ook vrouwen die het echt niet op prijs stellen, Aurora bijvoorbeeld, die zit dan ook alleen en vermaakt zich dan veel beter Smile Maar veel vrouwen hangen echt aan elkaar, zoals Milli dat heeft. Als zij met pensioen gaat, zal ze ook enkel verhuizen samen met een dochter zodat ze niet alleen zit. Bij haar merk je ook dat als ze wel alleen zit, dat ze zich echt ellendig voelt, dus laten we haar met een koppeling ook zo lang mogelijk bij de man in zitten. Maar in de regel zijn de solitair.

Mannen kunnen zoiezo niet samen en zullen elkaar ook wel echt gaan aanvallen, die zitten zoiezo apart Smile

Saskia1982 schreef:Mooi strak logo, ik hou wel van duidelijke niet te ingewikkelde logo's Wink
Dankje! Very Happy Ik ook niet, haha. Maar m'n oude logo was wel een beetje eentonig vond ik, dus tijd voor iets anders Very Happy
juuth
juuth

Aantal berichten : 187
Registratiedatum : 08-07-15
Leeftijd : 32
Woonplaats : Hoogeveen

https://hedgeryhighmoors.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Hedgery of the High Moors' egels - Pagina 4 Empty Re: Hedgery of the High Moors' egels

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum