Welkom op Het Muizen en Hamster forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

+6
Esther180
Ccindy
Bloempju14
nieki
Chantal
Gaze
10 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting Empty Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Esther180 do jul 09, 2015 9:40 pm

Hallo allemaal!

Ik ben helemaal nieuw in deze hobby. Op het moment heb ik geen muizen of kooi of wat dan ook. K ben helemaal blanco aan spullen, maar ook als het gaat om ervaring of kennis. Op internet zoek ik van alles over aanschaf en inrichting, maar sites spreken elkaar tegen. Op de ene site staat bijvoorbeeld dat stro goed is als ondergrond, de ander zegt dat dit te stoffig is en dus slecht. Geperst hout vindt de ene site ideaal en de andere site zegt dat dit giftig is voor ze. Dit is voor een leek zoals ik erg verwarrend.

Ik ben van plan om alleen vrouwen te gaan houden. Hoeveel weet ik nog niet precies. Ik denk 2,3 of 4, afhankelijk van hoe groot de bak zal worden. Ik ga waarschijnlijk kleurmuizen kopen bij een goede fokker.

Nu is mijn vraag: waar moet ik op letten bij een hok? En wat kan ik als beste als bodembedekking gebruiken? Ook wat voor voer vind ik lastig. Gemengd schijnen ze kieskeurig te zijn en niet alles binnen te krijgen, maar geperst vinden ze dan weer niet lekker voor elke dag.

Zoals jullie nisschien al merken, ben ik erg onzeker over wat het beste is voor de dieren. De muizen haal ik pas in September, dus ik heb genoeg tijd om van alles te halen en op te zoeken. Jullie hulp is daarbij zeer welkom Smile

Esther180

Aantal berichten : 67
Registratiedatum : 09-07-15

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting Empty Re: Hulp gevraagd bij de aanschaf en inrichting

Bericht van Gaze vr jul 10, 2015 11:26 am